לראשונה מאז אלכס אברבוך: ישראלי בגמר אליפות העולם באתלטיקה

חנה קנזייבה, שרק לפני שנה עדיין ייצגה את אוקראינה בלונדון 2012, העפילה לגמר הקפיצה המשולשת באליפות העולם במוסקבה

התקווה הישראלית באליפות העולם באתלטיקה במוסקבה, חנה קנזייבה, העפילה הבוקר (ג') לגמר הקפיצה המשולשת שייערך ביום חמישי. קנזייבה, 23, שרק לפני שנה עוד ייצגה את אוקראינה במשחקים האולימפיים בלונדון - הפכה בכך לאתלטית הישראלית הראשונה שמעפילה לגמר באליפות העולם מאז עשה זאת אלכס אברבוך באוסאקה 2007 (סיים שביעי בגמר הקפיצה במוט).

קנזייבה סיימה את המוקדמות עם תוצאה של 14.46 מטר, שהעלתה אותה לגמר עם התוצאה השלישית בטיבה מבין 12 הקופצות האחרות העפילו, מה שהופך אותה באופן טבעי למועמדת למדליה בגמר ביום חמישי. את התוצאה הטובה ביותר שלה קבעה קנזייבה ביוני 2012: 14.71 מטר.

רק פעמיים בעבר זכתה ישראל במדליה באליפות העולם באתלטיקה - ב-2001 באדמונטון מדליית כסף בקפיצה במוט של אברבוך, וב-1999 שוב היה זה אברבוך עם מדליית כסף בסביליה.

קנזייבה, לה זו התחרות הגדולה הראשונה שהיא מייצגת את ישראל, עלתה לארץ בעקבות בעלה בעלה, האתלט אנטולי מיננקו. במשחקי לונדון 2012, תחת דגל אוקראינה, היא רשמה הישג מצוין כשסיימה במקום הרביעי בגמר המשולשת.

ישראל שלחה לאליפות העולם במוסקבה משלחת מצומצמת ביותר, שכללה שלושה אתלטים בלבד: חנה קנזייבה (משולשת), מעיין שחף (קפיצה לגובה) וזוהר זימרו (מרתון).

קופצת המשולשת הישראלית חנה קנייזבה / צלם: רויטרס
 קופצת המשולשת הישראלית חנה קנייזבה / צלם: רויטרס