המועצה לשלום הילד להורים: אל תקנו ציוד ממותג לבית-הספר

מתקשים להגיד לא לילד שרוצה ילקוט של בוב ספוג או הלו קיטי ומחברות ממותגות? המועצה לשלום הילד מנסה להילחם בתסמונת ההורים הלחיצים

בימים אלה שולפים ההורים ארנקים ומוציאים מאות ואלפי שקלים על ציוד לבית-הספר, כשעיקר ההוצאה היא על רכישת פריטים ממותגים.

מחברות חומות? אלה כבר פסו מן העולם לטובת הלו קיטי, בוב ספוג או הזבלונים - ואלה יקרות בעשרות אחוזים. מחברות חלקות, נעדרות דמות מוכרת, עולות כשקל ליחידה (במארז) - בעוד שמחברת ממותגת תעלה פי שלושה.

לפיכך יצאה היום (ג') המועצה לשלום הילד בקריאה להורים להתאחד בסירוב לקנות עזרי לימוד ממותגים לקראת השיבה לבית-הספר ופתיחת שנת הלימודים הקרובה.

"מסיבות שונות, הורים נלחצים ונגררים לקניית עזרי לימוד ממותגים המייקרים ללא תועלת את המחיר. עטיפה ללא מותג שומרת על הספר לא פחות טוב מעטיפה ממותגת, וכך גם היומן, הסרגל, הקלמר וכל היתר. רק התארגנות סוחפת של כלל ההורים, שיחליטו לעמוד בלחצים ולא לבזבז כסף על מיתוג, תביא להוזלה משמעותית של הנטל היקר של רכישת עזרי לימוד שלא כולם יכולים לעמוד בו", כתב מנכ"ל המועצה, ד"ר יצחק קדמן. "החלטה כזו תביא גם למניעת תחושת קנאה של תלמידים שאין להם, באלה שיש להם. 'תלבושת אחידה' יפה לא רק לביגוד אלא גם לעזרי לימוד".

אפשר רק לצמצם

לכאורה, פניית המועצה לשלום הילד להורים מיותרת, משום שמרביתם לא עומדים בלחץ. עם זאת, ניתן למצוא פתרונות יצירתיים. אפשר, למשל, לסכם עם הילדים כי רוכשים מוצר ממותג אחד או שניים, לפי בחירתם, ויתר המוצרים יהיו "רגילים" ולפיכך זולים יותר.

בנוסף, כדאי לזכור, בעיקר כשמדובר בילקוטים - היום הילד מתחבר לפו הדוב, מחר כבר לא.

במילים אחרות, ההימנעות מרכישת ילקוט שעליו דמות מסוימת תאפשר להשתמש בציוד לאורך זמן, מבלי תלות בפופולריות הזמנית שלה.

המשווקים, אגב, יודעים זאת היטב: מחד הלהיטים התורנים כבר אוזלים, ומאידך מוצרים עם דמויות שהיו אהודות בעבר נמכרים היום בעשרות אחוזים פחות - רק משום שנזנחו על-ידי הילדים.

טווח המחירים הוא רחב, והמבחר כולל מגוון מוצרים שרק גדל עם השנים, ולכן שווה לעשות סקר שוק בין הרשתות והחנויות הפרטיות.

התחרות מובילה למבצעים ולהנחות, בעיקר על ילקוטים משנים קודמות שנמכרים במחצית המחיר של ילקוטים דומים מהעונה הנוכחית. לצד אלה, קופונים ושוברי הנחה של עמותות צרכנות יסייעו להורים להפחית את ההוצאה הכספית שנכפית עליהם בכל שנה.