חלמיש תבנה בת"א 300 דירות חדשות - לחסרי דיור

15 דירות מתוך ה-300 - לדיור סוציאלי ■ כלל הדירות שיעמדו למכירה הן לחסרי דירה, זכאי משרד השיכון, תושבי תל-אביב-יפו בלבד

הועדה המקומית תל-אביב-יפו אישרה היום להפקיד את תוכנית דרום מתחם הגדנ"ע, הכוללת כ-300 יחידות דיור.

אישור התוכנית מאפשר את מימוש ההסכם אשר נחתם בחודש מרץ 2013 בין יו"ר דירקטוריון חברת חלמיש, עו"ד רחל תורג'מן לבין החשב הכללי באוצר, אושיק בן-עטר, והמנכ"ל לשעבר של משרד השיכון, מרדכי מרדכי, במסגרתו תיזום חלמיש בניית כ-300 דירות חדשות בפרויקט חדש למגורים שתקים במתחם "הגדנ"ע" בשכונת נווה-עופר.

לעומת התוכנית המקורית, הוכנסו היום שני שינויים מהותיים בנוסח שאושר על-ידי הוועדה המקומית. השינוי הראשון מייעד חלק קטן מהדירות (15 דירות מתוך ה-300) לדיור סוציאלי. השינוי השני מייעד את כלל הדירות שיעמדו למכירה לחסרי דירה, זכאי משרד השיכון, תושבי תל-אביב-יפו בלבד.

עוד על-פי התוכנית, באמצעות התמורות שתקבל חלמיש מפרויקט זה היא תרכוש כ-100 דירות לטובת הדיור הציבורי בתל-אביב-יפו.

תוכנית דרום הגדנ"ע, שתוכננה על-ידי משרד האדריכלים יובל קדמון, כוללת יחידות דיור בגדלים שבין 3 ל-5 חדרים, בשטח עיקרי ממוצע של 85 מ"ר ליחידת דיור. השכונה החדשה תכלול 18 בנייני מגורים בני 5 עד 6 קומות, שיתפרסו על פני 3 מגרשים סמוכים.

מתחם הגדנ"ע הממוקם בשכונת נווה-עופר בדרום העיר ומשתרע על שטח 17.5 דונם, נרכש על-ידי חלמיש ב-2007. מחלמיש נמסר היום כי החברה תתחיל לעבוד על מסמכי המכרז באופן מיידי ובכוונתה לפרסם אותו לקבלת הצעות עד סוף 2013.

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, מעריך כי מחיר דירת 3 חדרים בנווה-עופר החדשה, יעמוד על כ-800 אלף שקל, ומחירה ההתחלתי של דירת 4 חדרים יעמוד על 1.1 מיליון שקל. עוד על-פי דנוס, מחיר דירת 5 חדרים, יעמוד על כ-1.3 מיליון שקל.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "בתקופה שבה מלאי הדיור הציבורי מצטמצם ביותר מחצי והזכות לדיור נשחקת, יש חשיבות גדולה לצעדים מעין אלו, המגדילים את היצע הדירות. ההסכמה של עיריית תל-אביב-יפו והמדינה לייחד את התקבולים ממתחם הגדנ"ע לרכישת דיור ציבורי, תאפשר את הכפלת מלאי הדיור הציבורי בתל-אביב-יפו ותקצר באופן משמעותי את תור המשפחות הממתינות לדירה. אני מקווה שמקבלי ההחלטות בממשלת ישראל יאמצו דרך דומה כדי להגדיל את מצאי יחידות הדיור בצורה משמעותית בכלל מדינת ישראל, או לפחות להחזירה לרמה שהייתה לפני כעשור".

יו"ר דירקטוריון חברת חלמיש, עו"ד רחל תורג'מן: "פרויקט הגדנ"ע ימשוך אוכלוסייה צעירה ויזרים דם חדש לדרום העיר. אני מאמינה שהפרויקט יביא לתנופת בינוי באזור וכמו כן, יגדיל את היצע הדירות בתל-אביב ויקל על מצוקת הדיור. בתמורות שתקבל חלמיש מהפרויקט, החברה תרכוש עשרות דירות למען הדיור הציבורי, דבר שיקצר את זמן ההמתנה של מחוסרי הדיור בחצי. אני מודה לראש העירייה, רון חולדאי, על תשומת-ליבו לנושא הדיור הציבורי בתל-אביב-יפו ועל דאגתו לאוכלוסיות החלשות בעיר".

אהרון מדואל, יו"ר האופוזיציה בעיריית תל-אביב ויו"ר סיעת עיר לכולנו: "אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לא לאפשר לעירייה להפוך את תל-אביב לעיר של עשירים בלבד, כי לצערי עיריית תל-אביב הפכה לתאגיד כלכלי המשרת בעיקר את האלפיון העליון. ההעדפה של זכאי משרד הבינוי והשיכון היתה צריכה להיות אוטומטית, לצערי היה צורך במאבק קשה כדי להשיג זאת וגם לאחר שהמאבק הסתיים בהחלטה, ניסתה העירייה היום שוב להפוך את ההחלטה על-פיה".