שווה מיליארד דולר: קרמר יגרוף 240 מ' ד' ממכירת טראסיר

הוא החל את דרכו בצ'ק פוינט לפני 20 שנה ופרש ב-1998 על רקע חילוקי דעות עם גיל שויד ■ מאז, הקים מספר חברות מוצלחות ■ הדרך של קרמר, עדיין לא בן 50, לרשימת עשירי העולם של "פורבס"

שלמה קרמר, היזם שעומד מאחורי טראסטיר (Trusteer), הולך ומבסס את מעמדו כגורו של אבטחת מידע, כזה שלמד איך להנפיק חברות - כמעט בשרשרת - ולהציף די מהר ערך רב למי שמאמין בחזון שלו. טראסטיר, שהוקמה לפני 6 שנים ועכשיו נמכרת ל-IBM תמורת כ-700-800 מיליון דולר, היא ככל הידוע חברת האבטחה השלישית שהוקמה על קרמר, אחרי הענקית הישראלית צ'ק פוינט ואחרי אימפרבה (Imperva) שכבר הונפקה בשוק ההון האמריקאי.

הרכישה הכי גדולה של IBM בישראל: רוכשת את טראסיר בכ-700 מיליון דולר

קרמר (47) החל את דרכו בעולם האבטחה כחלק משלישיית מייסדי צ'ק פוינט, יחד עם גיל שויד (שעדיין מכהן כיו"ר וכמנכ"ל החברה) ומריוס נכט (שמכהן כסגן יו"ר). לפני 20 שנה, במהלך העשור השני לחייהם, הקימו השלושה את צ'ק פוינט, מפתחת תוכנת הפיירוול, והשאר היסטוריה. צ'ק פוינט, שנסחרת כרגע לפי שווי של 11.3 מיליארד דולר, הפכה לאחת מהמובילות העולמיות בתחום ההגנה על המידע שעובר ברשת האינטרנט, ולאחת מספינות הדגל של ההייטק הישראלי.

קרמר, שהיה אז המייסד הפחות מוכר מבין השלושה, לא נצמד לצ'ק פוינט בכל רמ"ח אבריו, ובמהלך 98', רק שנתיים לאחר הנפקתה הראשונית בוול סטריט, פרש מהחברה, ויש האומרים - בטונים צורמים על רקע חילוקי דעות מקצועיים מול שויד.

במהלך ימיו בצ'ק פוינט, וגם אחרי פרישתו מהחברה, הקפיד קרמר לממש בשלבים את כל מניותיו בחברה, ולפי הערכת "גלובס" פרש מהחברה כשבכיסו חצי מיליארד דולר - הון שהפך אותו לאחד מעשירי ישראל.

הון זה, איך לא, סייע לו לבנות את ה"צ'ק פוינט" הבאות, והראשונה הייתה אימפרבה שהוקמה במהלך 2002. אימפרבה, שפיתחה פתרון לאבטחת בסיסי נתונים ארגוניים, הונפקה בוול סטריט בנובמבר 2011, ודי מהר הפכה לסחורה לוהטת. המניה, שהונפקה לפי מחיר של 18 דולר, נסחרת כרגע לפי מחיר של 47.45 דולר וזה משקף לחברה שווי של 1.1 מיליארד דולר (!), ותשואה של 164% על המחיר בהנפקה. לקרמר, שמכהן כמנכ"ל אימפרבה, יש החזקה של 14.7% בחברה (כולל אופציות), וזה אומר שהחזקתו בה שווה 162 מיליון דולר.

לפי הידוע, כתוצאה ממכירת טראסטיר, צפוי קרמר להיפגש עם מזומן בשווי של כ-240 מיליון דולר, וזה אומר שהוא יהפוך לאחד מאנשי העסקים היותר נזילים בארץ.

קרמר, נזכיר, הוא גם בעל מניות קטן בפאלו אלטו, חברת האבטחה של ניר צוק, גם הוא מיוצאי צ'ק פוינט. לקרמר יש 1.5% מהחברה, ששווה 3.5 מיליארד דולר, ולכן החזקתו בפאלו אלטו שווה 53 מיליון דולר בערך. קרמר, ראוי לציין, לא מכר עדיין אפילו מניה אחת של אימפרבה או של פאלו אלטו.

כך, יוצא שקרמר, עדיין לא בן 50, שווה לפחות 3 מיליארד שקל (או כמיליארד דולר - ברוטו, לפני מס). וכן, זה כנראה אומר ש"פורבס" יצטרך מעתה והלאה לכלול אותו בדירוג עשירי העולם השנתי שלו.