ערוץ מורשת החדש קיבל רישיון: יעלה בראשית 2014

יו"ר הערוץ החדש הוא מנכ"ל רשות השידור לשעבר, מוטי שקלאר, והמשקיע העיקרי בו הוא יצחק מירילשווילי, איש עסקים יהודי גיאורגי

ערוץ מורשת החדש צפוי לעלות לשידור בראשית שנת 2014 - כך הוחלט היום (ה'), לאחר שהקבוצה שזכתה במכרז, "ערוץ יהודי ישראלי", קיבלה לידיה את הרישיון להפעלת הערוץ הייעודי שאמור לעסוק בתכנים יהודיים.

יו"ר הערוץ החדש הוא מנכ"ל רשות השידור לשעבר, מוטי שקלאר; מנכ"ל הערוץ הוא דוד שריקי, המנכ"ל היוצא של העיתון "מקור ראשון"; ומנהל התוכניות הוא טל ברקאי.

המשקיע העיקרי בקבוצה הוא יצחק מירילשווילי, איש עסקים יהודי גיאורגי; ואיש התקשורת אבי בר משמש בה כחבר דירקטוריון.

זה המכרז השני שנערך לערוץ מורשת, כאשר בפעם הקודמת מי שהיה אמור להפעיל את הערוץ, שלמה בן-צבי, בחר שלא לקחת את הרישיון. הפעם יצא המכרז ב-2012, ובשל מערכת הבחירות חל עיקוב בגיבוש התוצאות.

עם כניסתו לתפקיד שר התקשורת, ביקש גלעד ארדן ממועצת הכבלים והלוויין להאיץ את תהליכי הבדיקה של המכרז. היום, לאחר ההחלטה הסופית של מועצת הכבלים והלוויין בנושא, הודיע השר לראשי הקבוצה על זכייתם.

ערוץ מורשת יחויב להשקיע בהפקה מקומית מסוגה מורכבת - דרמה או תעודה - סכום המהווה לפחות 15% מתוך סכום ההשקעה בהפקות מקומיות בכל שנה. זאת על-פי הצעת הקבוצה, שהציגה רף גבוה מזה שנדרש ממנה.

הערוץ החדש ישדר 24 שעות בין הימים ראשון-חמישי, כאשר אנשי הערוץ התחייבו לשידור ראשוני בהיקף ממוצע של 6.5 שעות בממוצע.

כמו כן, הערוץ התחייב להשקיע בשנה הראשונה 5.7 מיליון שקל בהפקות מקומיות, בשנה השנייה - 6 מיליון שקל, בשנה השלישית 6.3 - מיליון שקל, ובשנה הרביעית - 9 מיליון שקל.

השר גלעד ארדן מסר כי "כמי שמאמין שאחד האיומים המרכזיים על עתיד מדינת ישראל הוא בניתוק ובחוסר הידע וההיכרות של הציבור עם עולם התוכן היהודי והמסורת, אני רואה חשיבות אדירה בעליית ערוץ מורשת לאוויר ובהצלחתו".