הנגיד לשעבר קליין: "תהליך בחירת הנגיד לא מתאים יותר"

קליין התראיין הערב לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 ■ בנוגע למועמדים בלכר, אקשטיין ומדינה, אמר כי הוא "מכיר את כולם, אבל לא אשפוט. אני מניח שהם מתאימים" ■ בנוגע לפנסיה אמר: "צריך לטפל בנושא שוק העבודה בכללו"

"תהליך בחירת הנגיד כנראה לא מתאים יותר. יש מעורבות גדולה של הציבור בשאלה מי צריך להיות נגיד, וראש הממשלה לא לקח את זה בחשבון. משהו התקלקל בתהליך והיה צריך לשנות אותו", כך אמר הערב (שבת) נגיד בנק ישראל לשעבר, דוד קליין, בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

קליין אמר כי "אכן הייתה בעיה עם המועמדים, כי נחשפו לגביהם דברים לא טובים, ואלו דברים שלא היו בעבר". קליין ציין כי בעבר זה לא היה קורה, ואילו היו פגמים בעברם של הנגידים הקודמים, זה לא היווה מכשול להתמנותם לתפקיד.

באשר למועמדים לשעבר פרנקל וליידרמן, אמר קליין כי הם לא היו מתאימים, "כיוון שהתגלה מה שהתגלה". בנוגע למועמדים בלכר, אקשטיין ומדינה, אמר קליין כי הוא "מכיר את כולם אבל לא אשפוט. אני מניח שהם מתאימים".

קליין התייחס בראיון גם להצעה של האוצר לקצץ 10% מקצבאות הפנסיה, ואמר כי "אם מישהו מקבל יותר מהמגיע לו אז מישהו מקבל פחות - והמפקח צריך לדאוג שזה לא יקרה. לקראת מחזור חדש וגדול של פורשים לפנסיה צריך לראות שיש ריבית רלוונטית. הדבר צריך להעשות באופן שוטף".

עוד ציין קליין כי הבעיות נובעות קודם כל משוק העבודה. "מי שעובד בשכר נמוך כמובן שיש לו מעט מאוד פנסיה, וצריך לטפל בנושא שוק העבודה בכללו. זה חלק מהבעיה. לא כולם עובדים, לא כולם מוצאים עבודה טובה, ואנשים שפורשים בגיל 45 מתקשים למצוא עבודה אחרת", לדבריו.