ארדן לא אהב את סירוב בזק להעביר מידע על הרשת החדשה

הנהלת המשרד הציגה בפניו אפשרויות פעולה אך הוא ביקש ללמוד הנושא ולקיים דיון נוסף

שר התקשורת גלעד ארדן החליט שלא להתערב עדיין בוויכוח הפנימי הקיים במשרד סביב השאלה האם לנקוט בצעדים משמעתיים כלפי בזק בעקבות סירובה להעביר מידע מפורט על פריסת הסיבים האופטיים שלה.

בשבוע שעבר נערך אצל ארדן דיון בהשתתפות הנהלת המשרד בעקבות דרישת חלק מחברי ההנהלה לנקוט צעדים חריפים כלפי בזק שבמשך כמה חודשים מסרבת להעביר את המידע שהמשרד מבקש ממנה לגבי תוכניות הפריסה של רשת הסיבים.

מימון שמילה, ממלא מקום המנכ"ל, הציג בפני ארדן מספר אפשרויות פעולה כדי שיוכל להחליט מבין כל האופציות וביניהם לקנוס את בזק, להתערב ולדרוש ממנה להרחיב את הפריסה שלה כך שבעתיד לא תהיה בעיה לאפשר לשחקנים נוספים להשתמש בתשתית שלה, או אף להורות לה על עצירת המיזם.

במשרד קיים חשש שמא בזק מעדיפה להסתיר מידע ממשרד התקשורת וזאת מפני שבזק מעוניינת ללכת למבנה רשת ולטכנולוגיות שיקשו על מתחרים להשתמש ברשת שלה בעתיד. במשרד אומרים שמקרה כזה יכול להיות הרסני להתפתחות התחרות בתחום התקשורת בעתיד ולכן המשרד לא יכול לשבת בשקט.

מנגד קיים חשש לפיו אם המשרד יתערב יתר על המידה ויעצור את בזק, זו תהיה ענישה כבדה מדי שלא תתקבל בצורה חיובית בקרב התעשייה ובציבור בכלל, כי המשמעות היא התערבות באוטונומיה של חברה פרטית ופגיעה בזכות הקניין של בזק על רכושה. נזכיר שבמשרד יש קולות הקוראים לדרוש את אותה הדרישה גם מחברת הוט.

בסופו של הדיון ארדן ביקש ללמוד את הנושא יותר לעומק ובינתיים לא קיבל החלטה.

הטענה המרכזית של בזק היא שפשוט אין לה מידע נוסף להעביר, פשוטו כמשמעו. לדברי בזק החברה מבצעת עבודות אזרחיות בלבד ופורסת סיבים אופטיים אך היא לא בחרה טכנולוגיה להפעלת השירות, כך שהיא לא מסתירה מידע, וברגע שתחליט היא תעביר מידע מלא. נציין כי במשרד לא משוכנעים שלבזק אין תוכנית מפורטת לרשת החדשה.