ח"כ כבל: להגביל שכר בכירים לפי 40 מהשכר הנמוך בחברה

כבל: "חגיגת השכר של הבכירים צריכה להיפסק לא רק בבנקים, אלא בכל החברות במשק" ■ עם זאת, נראה כי הצעת החוק "חיה בשלום" עם שכר של 172 אלף שקל - פי 40 משכר המינימום כיום, העומד על 4,300 שקל בחודש

ח"כ איתן כבל הגיש, בשיתוף עם עמותת "ידיד", הצעת חוק לפיה חברה המבקשת להתמודד על מכרזים ממשלתיים וציבוריים תוכל לעשות זאת רק אם פער השכר בין העובד המקבל את הסכום הגבוה ביותר אינו עולה על פי 40 מהשכר הנמוך ביותר המשולם באותה חברה.

כבל אמר היום (ג'): "חגיגת השכר של הבכירים צריכה להיפסק לא רק בבנקים, אלא בכל החברות במשק. היחידה שיכולה להוביל מהלך כזה זו הממשלה ואני קורא לה לאמץ את הצעת החוק שהגשתי, המעניקה כלי יעיל להתמודדות עם פערי השכר השערורייתיים בישראל. על הממשלה לתת דוגמא לציבור כולו והיא יכולה לעשות זאת בהיותה אחד מנותני התעסוקה הגדולים במשק. הממשלה חייבת לקבוע את כללי המשחק, שיובילו את החברות הגדולות במשק להבין שזהו הזמן שבו שהאחריות החברתית המוטלת עליהן חייבת לכלול גם קצת יותר צניעות ברמות השכר של הבכירים המנהלים".

על פי ההצעה יכללו בחוק גורמי המדינה, לרבות רשויות מקומיות, אשר ייאסר עליהן להתקשר עם מציע אשר קיימים בין עובדיו פערי שכר קיצוניים. בקביעת פערי השכר, יובאו בחשבון גם עובדי הקבלן המועסקים אצל המציע. יודגש, כי במסגרת שכר העבודה, לעניין סעיף מוצע זה, יובאו בחשבון הטבות אשר ניתנות בדרך כלל לבכירים, כגון אופציות וחוזים עתידיים.

עם זאת, ראוי לציין כי הצעת החוק "חיה בשלום" עם שכר של 172 אלף שקל - פי 40 משכר המינימום כיום (4,300 שקל בחודש).