הסופר-קאפ האירופי: שווה להתאמץ בשביל 3 מיליון אירו

זה הסכום שתקבל המנצחת ביום שישי במפגש הסופר-קאפ בין צ'לסי לבאיירן מינכן; לראשונה מאז 1997, יתקיים המשחק המסורתי מחוץ למונאקו

אלופת אירופה, באיירן מינכן, תפגוש ביום שישי (21:45) את מחזיקת גביע הליגה האירופית, צ'לסי, במסגרת המהדורה ה-38 של הסופר-קאפ היבשתי, אותו מארגנת אופ"א. המאבק המסקרן בין המועדונים מגרמניה ואנגליה יתקיים באצטדיון ה"אדן ארנה" החדיש בפראג, שנפתח בשנת 2008 בעלות של כ-200 מיליון אירו, ומסוגל להכיל כ-21 אלף צופים.

בכך, לראשונה מאז 1997, הסופר קאפ האירופי יתקיים באצטדיון שאינו "לואי השני" במונאקו. לפני 16 שנים החליטה אופ"א לשנות את הפורמט של המפעל, מצמד משחקי בית-חוץ בין הזוכה במפעל הקבוצות הבכיר לזוכה במפעל המשני - למשחק אחד בלבד, שמאז ועד העונה הקודמת התקיים תמיד בנסיכות הקטנה הסמוכה לצרפת, בדרך כלל יממה אחת לאחר קוקטייל פתיחת העונה האירופית המפואר של אופ"א, שלאחריו גם התבצעה הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות.

לפני כשנתיים לקחה אופ"א החלטה להעניק את זכות אירוח המשחק היוקרתי למדינות שונות באירופה, בין היתר על מנת להנגיש אותו לאוהדי הקבוצות המשתתפות, שהתקשו לעמוד בעלויות הכרוכות בלינה במונאקו. בעונה הבאה יתקיים המשחק באצטדיון המילניום בקארדיף, וויילס, שבעבר אירח את משחקי גמר הגביע האנגלי; ב-2015 הוא צפוי לנחות ביעד מעניין במיוחד: אצטדיון מיכאיל משחי בטביליסי, גאורגיה.

מלבד היוקרה המקצועית הכרוכה בזכייה בסופר קאפ, צ'לסי ובאיירן יתחרו העונה גם על מענק כספי בשווי 3 מיליון אירו שתעניק אופ"א למנצחת. הסגנית תסתפק בפרס ניחומים של 2.2 מיליון אירו.

הערב בסן סירו: קרב הישרדות כלכלי למילאן

אין קבוצה שהעפלה לשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג אינה דבר משמעותי עבורה, אבל נדמה שלמילאן האיטלקית מדובר בעונה הנוכחית בהכרח הישרדותי של ממש. ההרשעה בפרשת העלמת המס של ראש ממשלת איטליה לשעבר ובעלי המועדון, סילביו ברלוסקוני, מטילה ספק באשר ליכולתו או רצונו העתידי להשקיע כספים במועדון, שבשנים האחרונות לא מתפקד מבחינה כלכלית. בעונת 2011/12 רשמו "הרוסונרי" הפסדים של 6.9 מיליון אירו בלבד, אך התוצאות הסבירות הללו הגיעו אחרי חמש שנים קשות במיוחד, במהלכן המינוס הכולל של המועדון הצטבר ל-245 מיליון אירו.

מילאן תארח הערב (21:45) את פ.ס.וו איינדהובן ההולנדית בשלב הגומלין של פלייאוף האלופות, ותקווה לשמור על היתרון שהשיגה עם שער החוץ שכבשה במשחק הקודם (הסתיים בתיקו 1-1). כמה יכולה להיות שווה העפלה לבתים עבור מילאן? בעונה הקודמת הגיעה הקבוצה עד לשמינית גמר המפעל, במה שסידר לה בונוסים בגובה 51.4 מיליון אירו מאופ"א.