מכשיר ישראלי ישמש לניטור חולי לב בארה"ב

Ni Medical הישראלית בשת"פ עם Mobile Medical Services האמריקאית בהיקף של 1.5 מיליון דולר

חברת המכשור הרפואי הישראלית Ni Medical חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Mobile Medical Services מאוקלהומה בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר.

במסגרת העסקה, שתימשך שנתיים וחצי, החברה האמריקנית תספק שירות של בדיקות ומעקב אחר חולי אי-ספיקת לב בבתי אבות סיעודיים בארה"ב, תוך שימוש במכשירי ה-NICaS של NI Medical.

חולי אי-ספיקת לב מאופיינים בשיעור אשפוזים חוזרים גבוה במיוחד, כאשר בארה"ב בתי האבות מפסידים תשלום של כ-400 דולר בגין כל יום שהחולה מאושפז ואינו נוכח בבית האבות. מדובר על הפסד משמעותי של כ-15% תפוסה בממוצע. מניעת התקפי אי-ספיקת הלב והאשפוזים תורמת משמעותית גם לאיכות החיים ולתוחלת החיים של חולי אי-ספיקת לב.

מכשיר ה-NICaS מבצע בדיקה שמספקת נתונים לגבי חולי אי-ספיקת לב בקהילה הכוללים את תפוקת הלב, התנגדות העורקים וכמות הנוזלים בגוף. הבדיקה אינה פולשנית.

החברה ערכה ניסוי ניטור ב-35 חולי אי-ספיקת לב, ומצאה ירידה דרמטית עד כדי התאפסות בקצב האשפוזים החוזרים של החולים שניהולו על-ידי המכשיר. Ni Medical מעריכה את פוטנציאל השוק של בתי האבות עבורה במאות מיליוני דולר בשנה. חברת NI Medical הוקמה ב-2011 ונמצאת בבעלות עדי ליבנה, פרנק גירון ואייל האן ומנוהלת על-ידי ליבנה.