נשאר חמין משבת? אפליקציה תאפשר לשתף שאריות אוכל

אפליקציית אייפון חדשה בשם LeftoverSwap מאפשרת להציע את שאריות האוכל לאחרים, ובמקביל לקבל שאריות אוכל של משתמשים אחרים באפליקציה

שאריות מהאוכל שהכנתם בסוף השבוע הוא דבר כמעט קבוע, אך אחרי יום-יומיים של שאריות, כבר די נמאס לאכול אותן. אפליקציית אייפון חדשה בשם LeftoverSwap מנסה לייצר חדשנות בתחום אבל שנויה במחלוקת.

האפליקציה מאפשרת להציע את שאריות האוכל שלכם לאחרים, ובמקביל לקבל שאריות אוכל של משתמשים אחרים באפליקציה. כך, לא רק שלא תזרקו לפח את השאריות משבת בגלל שנמאס לכם לאכול את החמין שנשאר, אלא גם תוכלו לגוון את התפריט ולאכול אוכל אחר.

היזמים מאחורי האפליקציה רוצים להילחם בבזבוז הגלובלי של אוכל, כשלפי נתונים באתר הבית של החברה, 40% מהאוכל שהאמריקאים מייצרים הולך לפח, בעוד 16% מהאמריקאים לא אוכלים מספיק כדי לשמור על אורח חיים בריא, ומנגד 70% מהם הם בעלי משקל עודף.

על-פי התחזית של החברה, הם רוצים לצמצם ב-90% את בזבוז האוכל עד 2016.

האפליקציה, שעדיין לא הושקה רשמית אך ניתן להירשם באתר (http://leftoverswap.com/) כדי להתעדכן בהשקתה, תציג מנות שנשארו לאנשים ששיתפו אותן על גבי מפה, כך שמי שרעב יכול לאתר מנה של שאריות אוכל קרובה אליו. מי שרוצה להיפטר משאריות האוכל שלו, יוכל לצלם אותן באמצעות האפליקציה ולהעלות אותן.

העובדה שהאפליקציה עדיין לא הושקה רשמית עדיין לא נותנת מענה לשאלות בריאותיות למיניהן, שעולות מהשירות החדש: איך יישמרו מנות שכוללות מוצרי חלב, בשר או דגים? או מה טווח הזמן המקסימלי למסור מנה לפני שהיא תפוג תוקף או תתקלקל?

כך, אם נשים לרגע בצד את העניין ההיגייני של לאכול משהו שמישהו אחר שאתם לא מכירים הכין, יש גם צד בריאותי שצריך לתת עליו את הדעת.