להשקיע בכוכבים: הפקת סרט על קבוצת ברצלונה מחכה למשקיעים מישראל

חברת הפקה קטלונית מחפשת אנשי עסקים ישראלים, לצורך השקעה בהפקת סרט על מועדון הכדורגל ברצלונה ■ תקציב הסרט: 5 מיליון אירו

פחות מחודש מאז עזבו כוכבי קבוצת ברצלונה את ישראל, והמדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון כבר חוזרת למרכז העניין בהקשר של קבוצת הכוכבים בראשות מסי: מדובר בשיתוף פעולה בין קבוצת ברצלונה לחברת הפקות מקומית, BNC, אשר הוליד סרט קולנוע עלילתי בשם "History Of A Feeling " (ההיסטוריה של הרגש) - סיפור חברות יוצא דופן בין שני אוהדי ברצלונה, על רקע מאורעות היסטוריים בספרד של המאה ה-20, בכללם מלחמת האזרחים.

חברת ההפקה הקטלונית זיהתה את הפוטנציאל באהדה הרבה שרוחשים ישראלים כה רבים לקבוצת הכדורגל הפופולרית, והיא כעת מחפשת משקיעים ישראלים - מאנשי עסקים ועד חברות הפקה מקומיות, לצורך השקעה בהפקת הסרט, שתקציבו עומד על 5 מיליון אירו. הסרט עוד לא צולם, וחברת ההפקה, המגייסת כספים להפקת הסרט, מחפשת משקיעים בישראל - אותה מדינה שמרעיפה אהבה יוצאת דופן על כוכבי הקבוצה. "גם 100 אלף דולר ממשקיעים ישראלים יתקבלו בברכה", אומרת ל"גלובס" אסטפניה בונט, נציגת החברה, בזמן ביקורה בארץ. מעבר לרווחים, אם וכאשר יהיו, בונט מבטיחה בתמורה להשקעה גם מפגש עם כוכבי הקבוצה, וגם החזרי מס נדיבים, בהתאם להסכם קופרודוקציות (שיתופי פעולה קולנועיים) בין ישראל לבין ספרד, שנחתם לא מכבר, ובכפוף לחוק הקולנוע של כל אחת מהמדינות.

בונט מציגה ברושור צבעוני שהפיצו חברת ההפקה וקבוצת הכדורגל של ברצלונה לקהל המשקיעים בסרט, שבו נכתב בחן כי "ברצלונה היא יותר מעוד מועדון כדורגל. התשוקה האופפת את הקבוצה היא המנוע לסיפורי אהבה, חברות אמיצה, ותחושת שייכות בכל רחבי העולם".

- כמה כסף כבר גייסתם?

"גייסנו חצי מהסכום הדרוש. 2.5 מיליון אירו".

- על מה הסרט?

"הסיפור מתרחש בספרד של תחילת המאה ה-20, ראשית ימיו של המועדון. תקופת מלחמת האזרחים. שני ילדים, ראמון ופרא, שחולקים אהבה משותפת לקבוצה, אהבה שנשתמרה בליבותיהם וסייעה להם לשמור על תקווה בזמנים קשים, ובעיקר שמרה על החברות ביניהם. אף שמלחמת האזרחים - שהתרחשה בין השנים 1936 ל-1939, הפרידה ביניהם. ראמון נשלח לחזית להילחם עבור הרפובליקנים, בעוד פרא, שהשתייך ל'לאומנים', נשאר בברצלונה".

- מועדון הכדורגל של ברצלונה הוא מועדון עשיר. למה הקבוצה עצמה לא מממנת את הפקת הסרט?

"הקבוצה עצמה לא נתנה כסף, רק הספונסרים שלה נתנו. אבל זה סרט רשמי עלילתי ראשון של הקבוצה. כלומר, מוצר רשמי של הקבוצה. קיבלנו מהקבוצה שימוש לא מוגבל בחומרי ארכיון, באתרי הצילום הקיימים, כולל האצטדיון קאמפ נואו, ואצטדיון המיתולוגי קאמפ דה לה קורטס, שפעל בין השנים 1922-1957, שזה שווה ערך להרבה מאוד כסף, ולא פחות חשוב - שיתוף פעולה עם השחקנים וכוכבי הקבוצה בשלב יציאת הסרט לבתי הקולנוע".