טלטלה בלשכת עוה"ד: יורי גיא-רון ואפי נוה הקימו סיעה משותפת

הסיעה המשותפת תיקרא "לשכה אחת", ובמסגרתה יהיה נוה המועמד המוסכם מטעמם לראשות לשכת עורכי הדין בבחירות הבאות ביוני 2015

טלטלה בלשכת עורכי הדין: שניים מבכירי הלשכה - יו"ר ועד מחוז תל-אביב והמרכז, עו"ד אפרים נוה, וראש הלשכה לשעבר, עו"ד יורי גיא-רון - הודיעו היום (א') על הסכם לשיתוף-פעולה ביניהם ובין מחנותיהם, במסגרת סיעה משותפת חדשה שתיקרא "לשכה אחת".

במסגרת זו יהיה נוה המועמד המוסכם מטעמם לראשות לשכת עורכי הדין בבחירות הבאות, שאמורות להתקיים ביוני 2015.

חוגים בלשכה מעריכים כי משמעות שיתוף-הפעולה שעליו הוחלט היא כרסום נוסף בכוחו של ראש הלשכה הנוכחי, עו"ד דורון ברזילי.

"מתוך דאגה למערכת המשפט, ללשכת עורכי הדין ולכל העוסקים במקצוע, החליטו נוה וגיא-רון להודיע על הקמת רשימה משותפת, שתפעל לאיחוד כל הכוחות הפוליטיים בלשכת עורכי הדין למען עבודה מקצועית וציבורית משותפת ולשיקום תדמיתה ומעמדה של הלשכה", נמסר בהודעה משותפת מטעם השניים.

עוד נמסר כי "האיחוד הפוליטי הרחב זוכה לתמיכת כל יושבי-הראש של מחוזות הלשכה - צפון, חיפה, ירושלים, דרום ותל-אביב - ושל יו"ר המועצה הארצית, עו"ד צבי פירון. עד לבחירות הבאות ימשיכו יושבי-ראש המחוזות, באמצעות הפורום המשותף שהקימו, לנהל את ענייני עורכי הדין ואת המעורבות המקצועית הדרושה למול המערכות השלטוניות והשיפוטיות".

בין גיא-רון לנוה הוסכם כי נוה יהיה מועמדה של הרשימה המאוחדת לראשות הלשכה, וכי השניים ימצאו מועמד משותף מטעמם לראשות ועד מחוז תל-אביב - שאמור להיות מופרד בקדנציה הבאה ממחוז המרכז. הרשימות במחוזות הלשכה יתואמו עם הפעילים בכל מחוז ועם יושבי-ראש המחוזות, בשאיפה לאחד את רוב הפעילים בלשכה.

השניים סיכמו כי האג'נדה המשותפת של הרשימה החדשה תכלול: הגנה על השופטים ועל המערכת השיפוטית, על הפרקליטות ועל הסנגוריה הציבורית; תוכנית למניעת המשך הידרדרות מקצוע עריכת הדין, באמצעות הכשרה, התמחות, הסמכה, מקצוענות, מעמד חקיקתי וציבורי, ניצול כוח צרכני וכו'; תוכנית לשיקום הלשכה באמצעות שינויים במבנה הלשכה ובהרכבה, כללי התנהלות חדשים, יחסים הרמוניים בין הוועד המרכזי למחוזות ועוד.

הכוונה היא ליישם חלק מההמלצות השוכבות במגירה עוד מהקדנציה הקודמת, שבה שימש גיא-רון כראש לשכת עורכי הדין.

להודעה יש כמובן משמעות דרמטית בפוליטיקה הפנימית בלשכה. ראש הלשכה הנוכחי, עו"ד דורון ברזילי, שהיה שותפו של נוה בקדנציה הקודמת ובבחירות האחרונות, ונוה עצמו - הופכים להיות המתמודדים העיקריים בבחירות הבאות לראשות הלשכה.

על-פי ההערכות, ברזילי ינסה לזנב בהסכמות שאליהם הגיעו נוה וגיא-רון, ולפורר את האחדות בין המחנות ובתוכם.

נקודת מבחן עיקרית תגיע במהלך השנה הקרובה, בבחירות שיתקיימו במועצה הארצית של הלשכה לבחירת נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים. נוה וגיא-רון החליטו כי שני נציגי הלשכה לוועדה יבואו אחד ממחנה גיא-רון ואחד ממחנה נוה.

לדברי עו"ד חוה מרצקי, חברה בכירה בסיעתו של גיא-רון, "אנחנו נוטלים חלק במהלך הפוליטי וחברי בלשכה. קצנו בביקורת שמוטחת בלשכה מכל עבר ובמנהיגות הדלה הקיימת היום. אנו פועלים מתוך אחריות וכוונה לאחד את השורות ולהביא לשיקום הלשכה ומקצוע עריכת הדין. השותפות בינינו לבין אפי נוה הוכיחה את עצמה מעל ומעבר, ואנחנו רואים איתו עין בעין בנושאים העומדים על סדר היום. ראשי סיעתנו ואנשינו שולבו בהנהגת הלשכה ומחוזותיה, ויחד ניישם תוכנית מקיפה המבוססת ברובה על החלטות שהתגבשו בקדנציה הקודמת".

עו"ד נוה מסר ל"גלובס" כי "שיתוף-הפעולה שעליו החלטנו, עמיתי יורי גיא-רון ואני, מהווה שלב חדש בהתנהלות הלשכה, עם הפנים קדימה. ביחד בכוונתנו להוביל מהלכים גדולים בלשכה הדרושים לציבור עורכי הדין, ובבחירות הבאות להחליף את ההנהגה הנוכחית. כפי שהצלחנו לגשר על חילוקי הדעות בינינו בעבר - כך נמשיך לעבוד בהרמוניה גם להבא, בהמשך הקדנציה הנוכחית ובקדנציה הבאה, ולהחזיר את הלשכה לפסים חיוביים".

ראש הלשכה הנוכחי, עו"ד ברזילי, מסר בתגובה להתפתחויות: "כל מי שיבחר להתמודד לתפקיד ראש הלשכה, אני מאחל לו בהצלחה".