שוק המט"ח: היוזמה הרוסית החלישה את הדולר היציג

רוסיה ביוזמה לפיקוח בינלאומי על הנשק הכימי הסורי - וארה"ב לא תפתח במתקפה בסוריה ■ FXCM ישראל: רמת התמיכה הבאה למטה היא 3.585 שקלים ורמת ההתנגדות למעלה היא 3.62 שקלים

השקל מתחזק היום (ג') אל מול הדולר, בעיקר הודות לאפשרות כי היוזמה הרוסית לפיקוח בינלאומי על הנשק הכימי הסורי תבטל את המתקפה האמריקאית במדינה. הדולר היציג נקבע בירידה של כ-0.6% ל-3.6 שקלים, בעוד האירו ירד בכ-0.2% ל-4.77 שקלים.

אובמה רואיין מלשכתו בבית הלבן בשש רשתות, ובכל הראיונות הוא התרחק מהקו האדום לגבי שימוש בנשק כימי שהציב לפני שליט סוריה, בשאר אסד, לפני זמן רב. "אנו נלך במסלול הדיפלומטי", אמר אובמה לפוקס ניוז. "אני מקווה בכל ליבי שיהיה אפשר לפתור את הבעיה בדרך בלתי צבאית".

ובראיון לשירות השידור הציבורי (PBS) אמר הנשיא: "אם יש מסלול דיפלומטי שיוביל להפסקת השימוש בנשק כימי, מסלול זה יהיה העדיפות הראשונה במעלה שלי". ובראיון ל-CNN: "אנו נמצה את (ההצעה הרוסית) עד הסוף".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "אם בשבוע שעבר ההסלמה בין ארצות הברית לסוריה הזניקה את הדולר-שקל מעלה, הרי שהשבוע, על רקע הספקות באשר לעצם המתקפה, השקל מגלה עוצמה בולטת ולמעשה מחק בתוך 24 שעות את העלייה של השבוע שעבר.

ואולם, למרות התנועה החדה, ייתכן בהחלט שנראה התייצבות כעת בשער הדולר-שקל, וזאת עד להתבהרות התמונה. רמת התמיכה הבאה למטה היא 3.585 שקלים ורמת ההתנגדות למעלה היא 3.62 שקלים, שיהוו את גבולות הטווח של הדולר-שקל בימים הקרובים. אם בכל זאת נראה האצה מסוכנת כלפי מטה, בהחלט ייתכן שנראה שוב את בנק ישראל מתערב במסחר כדי לבלום את הפיחות, כפי שעשה בשבוע שעבר".

מנכ"ל פריקו יוסי פריימן הסביר כי "הירידה המסתמנת של התקיפה האמריקאית כמעט ירדה לחלוטין מסדר היום, מורידה את מפלס המתח בשוק המט"ח המקומי ומעודדת לתיאבון לשוב וליטול סיכונים, דבר שבא לידי ביטוי בהיחלשות הדולר אל מול האירו, הין היפני והליש"ט. משקיעים נוטשים את אי המבטחים וחוזרים לעסוק בסוגיות מאקרו כלכליות ובפערי תשואה על פני התבצרות באחזקה בדולר ובזהב".