נשיא איראן: "לא נוותר על שום חלקיק מתוכנית הגרעין"

במדינה ששוקדת על פרויקט הגרעין מאמצים בחום את הפשרה הרוסית למניעת תקיפה אמריקנית בסוריה ■ רוחאני: לא נוותר על שום פרט מתכנית הגרעין

בעוד איראן ממשיכה במאמצים לפיתוח גרעין, שר החוץ האיראני הודיע היום (ג') כי הרפובליקה האיסלאמית תומכת בהצעת הפשרה של רוסיה לאפשר פיקוח בינלאומי על מאגרי הנשק הכימי בסוריה - ולמנוע פעולה צבאית.

"הרפובליקה האיסלמית מעדיפה את היוזמה שהובאה על-ידי מוסקווה הנוגעת לסיום המשבר בסוריה ורואה אותה כעצירה של המיליטריזם", אמר דוברו של שר החוץ האיראני. הדברים האלה נאמרים בעוד האירנים ממשיכים לפתח את תכניתם הגרעינית שהעולם מנסה לעצור.

על רקע הדברים, מדווחת סוכנות הידיעות האירנית מאהר כי נשיא איראן חסן רוחאני הצהיר כי ארצו לא תוותר על זכויותיה לגרעין. "לא נוותר על שום חלקיק מתוכנית הגרעין", אמר רוחאני.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע הלילה, בריאיון לשש רשתות טלוויזיה אמריקניות, כי הצעתה של רוסיה, לפיה המאגרים הכימיים שבידי צבא סוריה יועברו לפיקוח בין לאומי היא חיובית - אך צריך להתייחס אליה בספקנות.

"הצעתה של רוסיה מהווה אפשרות להתפתחות חיובית בנושא", אמר אובמה. "היא אפילו יכולה למנוע תקיפה. לא בטוח שהיה ניתן להגיע להצעה שכזו בלי איום בפעולה צבאית". נשיא ארה"ב הוסיף כי מזכיר המדינה ג'ון קרי ימשיך בשיחות עם רוסיה על מנת לוודא את רצינותה לגבי ההצעה. אובמה הבהיר כי טרם החליט לגבי עתידה של התקיפה.

"עדיין אינני יודע מה אחליט במידה והקונגרס לא יאשר אותה", הדגיש. לדברי אובמה, מנהיגי הצבא הבטיחו לו ש"כאשר אחליט לצאת למתקפה הם יוכלו לבצע אותה באופן אפקטיבי - בין אם זה יהיה היום, מחר או בעוד חודש".