ארדן: "יש הרבה יותר מדי עובדים ברשות השידור"

שר התקשורת לגל"צ: "המחויבות הראשונה שלי היא לציבור הצופים - ורק אחרי כן לעובדי הרשות" ■ "הסכמי העבודה שם לא מאפשרים גמישות ניהולית, וזה צריך להשתנות" ■ טוען: אני יכול להוציא את השידור הציבורי מידי הפוליטיקאים

"השידור הציבורי היום הוא לא רלוונטי לאזרחי ישראל, וחייבים לשנות את המצב הזה" - כך אמר היום (ה') שר התקשורת, גלעד ארדן, בראיון בגלי צה"ל. ארדן הוסיף: "אני רוצה שהשידור הציבורי יהיה מדורת השבט לציבור בישראל. שידור ציבורי איכותי, משמעותי ורלוונטי הוא דבר הכרחי ולא רק רצוי, וכיום זה לא המקרה".

ארדן, כזכור, הודיע בוועידת "גלובס" בחודש יולי השנה כי הוא מקפיא את הרפורמה ברשות השידור, לאחר שלדעתו היא לא מקיפה את הכשלים הקיימים ברשות כיום. ארדן אמר גם בחודש שעבר כי "כל האופציות פתוחות ונמצאות על השולחן, וגם האופציה של סגירה ופתיחה מחדש עומדת על הפרק. לפעמים לפוליטיקאים נוח שיש כלי שידור בהשפעתם, ואנחנו צריכים שידור עצמאי מנותק מהשפעה פוליטית".

בראיון בגלי צה"ל היום, ארדן נשאל האם הוא יכול להוציא את השידור הציבורי מהידיים של הפוליטיקאים, ואמר: "חד-משמעית כן. הבחינה של רפורמה מרחיקת לכת, שתחזיר את רשות השידור והשידור הציבורי להיות רלוונטיים, מתואמת עם ראש הממשלה ומתבצעת על דעתו".

לדברי שר התקשורת, "קיבלתי את ההחלטה להקפיא את הרפורמה ברשות השידור לאחר כרסום משמעותי במתווה המקורי שלה, שנחתם לפני כמה חודשים. אין היגיון להזרים מיליארד שקל לרשות מבלי שאני יודע שהכסף יעשה שינוי לצופה הישראלי.

"בנוסף, אני חושב שיש הרבה יותר מדי עובדים ברשות השידור ועם הסכמי עבודה שלא מאפשרים גמישות ניהולית, וזה צריך להשתנות".

"לכן", הוסיף ארדן, "חייבים שינוי מרחיק לכת ברשות שיביא למצב אחר. הוצאות השכר ברשות השידור כיום הן למעלה מ-50%, וזה לא מאפשר השקעות בתכנים. המחויבות הראשונה שלי במעלה היא לציבור הצופים - ורק אחרי כן לעובדי רשות השידור".

ארדן הקים ועדה שאמורה להמליץ על מתווה עתידי לרפורמה ברשות השידור בראשות איש התקשורת רם לנדס, ועליה להעביר את המלצותיה עד סוף השנה. על-פי הערכות, המתווה המסתמן כיום הוא סגירת רשות השידור ופתיחתה מחדש במבנה אחר.