מסתמן: אתי אלון תשתחרר מהכלא בעוד מספר חודשים

בקשת השחרור הקודמת של אלון, שהורשעה במעילה בבנק למסחר, נדחתה - אולם בשב"ס מאמינים כי תוכנית שיקום אליה נכנסה תסייע לה בבקשה מחודשת

אתי אלון, שנידונה לעונש של 17 שנות מאסר בגין גניבת סכום של 271 מיליון שקל מהבנק למסחר, צפויה להשתחרר במהלך החודשים הקרובים ממאסרה, בתום 11 שנים בבית הכלא נווה תרצה, לאחר שתסיים את הליך השיקום שלה בכלא - כך עולה ממידע שהגיע ל-mako.

"אתי היא אסירה שהתנהגה למופת, שימשה כמורה לאסירות בכלא נווה תרצה ונתנה מזמנה ומרצה כדי לסייע להן. היא עברה דרך ארוכה וקשה, ומעולם לא היו תלונות עליה. החלטת ועדת השחרורים לפני מספר חודשים שלא לקצר את עונשה נבעה, בין השאר, מכך שלא סיימה את ההליך השיקומי, ולא הייתה לה תוכנית שיקום מסודרת. הפעם אני בטוח שהוועדה תעניק לה את השליש המיוחל", גילה גורם בשב"ס.

פרשת המעילה בה הייתה מעורבת אלון הובילה לקריסת הבנק למסחר בשנת 2003. אלון הואשמה כי העבירה 271 מיליון שקל לאחיה עופר מקסימוב, באמצעות כ-200 חשבונות פיקטיביים שפתחה.

במהלך מאסרה אלון הפכה למוקד עלייה לרגל לאסירות בכלא. היא סייעה להן להשלים 12 שנות לימוד, ערכה וכתבה כתבות בעיתון הכלא, והיא נחשבת לדמות דומיננטית מאוד שם. בחודשים האחרונים היא עובדת במפעל ברמלה לתפירת וילונות.

בקשה קודמת נדחתה

לפני כ-4 חודשים החליטה ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר, בראשותו של השופט שלמה שוהם, לדחות את בקשתה של אלון לשחרור מוקדם, בין השאר בנימוק שהסבה נזק עצום של כחצי מיליארד שקל לקופת המדינה.

לדברי גורמים בשב"ס, אלון קיבלה קשה את ההחלטה לדחות את בקשתה לשחרור מוקדם, אבל החליטה בעצת קצינים בכירים בכלא להתחיל בשיקום פרטני, מה שיסייע לה לעלות שוב לוועדה בעוד מספר חודשים והפעם, כך מעריכים, לקבל את השחרור המיוחל. מדובר בטיפול שנמשך כחצי שנה, ואלון אמורה לסיימו בעוד כחודשיים.

"אלון עברה בכלא טיפול קבוצתי כחלק ממערך השיקום של האסירות, אבל לא את הטיפול הפרטני, הכולל בין השאר הכנת תוכנית שיקום שתוגש לוועדת השחרורים. להערכתי, הפעם הוועדה תשחרר אותה, כי הטיפול הפרטני ותוכנית השיקום מצביעים על כך שהיא ראויה להזדמנות לשקם את חייה", גילה אותו גורם.

לדברי אותו גורם, אסירים שביצעו עבירות לא פחות חמורות מאלון ואף כאלה שפגעו בביטחון המדינה זכו לקבל קיצור עונש. "היא אסירה שהוכיחה את עצמה מעל ומעבר, והיא ראויה לקבל קיצור בעונשה", הוסיף הגורם.