דיווח: סוריה חתמה על האמנה למניעת הפצת נשק כימי

המילים הופכות למעשים: על פי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", הממשל הסורי חתם על מסמכי האמנה למניעת הפצת נשק כימי - והעביר אותם לידי האו"ם

מאמצי הפשרה מול סוריה מניבים פירות: נציגי ממשל אסד חתמו היום (ה') על האמנה למניעת הפצת נשק כימי - והעבירו את המסמכים הנחוצים לידי האו"ם. כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס".

באו"ם דיווחו היום כי הם קיבלו מידי הממשל הסורי את מסמך ההצטרפות לאמנה למניעת הפצת נשק כימי - אחד התנאים שממשל אסד הבטיח לעמוד בהם כחלק מהפשרה מול המערב שתמנע תקיפה צבאית אמריקנית.

"בשעות האחרונות קיבלנו את המסמך מהממשלה הסורית והוא מתורגם בשעות אלה. במסמך מובעת הסכמה למניעת הפצת נשק כימי", מסר דובר האו"ם.

"אם ארה"ב תמשיך לאיים - לא נתפרק מהנשק הכימי"

העברת המסמכים והחתימה על האמנה נעשים אחרי שהנשיא הסורי אמר היום כי ארצו לא תנקוט בצעדים בוני אמון של פירוק הנשק המסוכן אם האיומים עליה לא ייפסקו."אם הממשל בוושינגטון ימשיך במדיניות 'פוליטיקה של איומים', סוריה לא תתפרק מהנשק הכימי ולא נשתף פעולה עם המערב", אמר אסד בריאיון לטלוויזיה הרוסית.

מוקדם יותר היום התייחס הנשיא הסורי להסכמה לפשרה בנושא הכימי והדגיש כי האישור מכיוון דמשק למהלך ניתן רק בגלל ההשפעה הרוסית - ולא עקב הלחץ לתקיפה שהפעילה ארה"ב בשבועות האחרונים. אסד הבהיר כי "סוריה תציב את הנשק הכימי שלה תחת פיקוח בינלאומי בגלל רוסיה. האיומים מצד ארצות הברית לא השפיעו על החלטתנו" - כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס".

עוד טען אסד בריאיון כי "לצד העברת הנשק הכימי תחת פיקוח, סוריה תעביר את המסמכים הדרושים לאו"ם לקראת הצטרפותה לאמנה למניעת הפצה של נשק כימי של האו"ם כבר בימים הקרובים".

לדבריו של אסד, סוריה תפעל לחשוף מידע על מאגרי הנשק הכימי שבתחומה כחודש לאחר שתחתום על האמנה למניעת הפצת נשק כימי - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות AP. הנשיא הסורי הבהיר כי זהו התהליך נחשב ל"סטנדרטי" מבחינת ממשלו.