יום כיפור: 130 התעלפו, ילדה בת 4 טבעה למוות במקווה

יום הכיפורים לא היה שקט עבור צוותי מד"א, שטיפלו ב-1,973 איש במהלך החג ■ 207 רוכבי אופניים, מרביתם ילדים, נפצעו ונזקקו לטיפול ■ בצד החיובי - 145 יולדות פונו לבית החולים, מתוכן 6 יולדו על-ידי צוותי מד"א

גם השנה נרשמו לא מעט התעלפויות ותאונות ביום הכיפורים. במד"א מדווחים כי 1,973 איש נזקקו לטיפול רפואי במהלך היום, ובהם 130 שהתעלפו בעקבות הצום. 207 רוכבי אופניים, מרביתם ילדים, נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה.

דובר מד"א, זכי הלר, אמר כי "כמדי שנה, גם השנה היו צוותי מד"א עמוסי עבודה ביום הכיפורים. צוותי מד"א הוזנקו ל-2,566 ארועים, מהם 1,973 בני אדם טופלו ופונו לבתי החולים ברחבי הארץ". עוד מדווחים במד"א כי 16 בני אדם נזקקו לפעולות החייאה.

207 ילדים ורוכבי אופניים נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, מהם ילדה בת 9 שנפגעה בראשה בחיפה ופונתה במצב בינוני-קשה לבית החולים רמב"ם בעיר. 19 בני אדם נפצעו קל בתאונות דרכים.

בצד החיובי, צוותי מד"א הוזעקו גם להעביר 145 יולדות לבתי החולים. שש נשים מתוכן יולדו על-ידי צוותי מד"א עוד לפני ההגעה לבית החולים. "לצערנו גם השנה נרשמו 3 תקריות של יידויי אבנים לעבר אמבולנסים של מד"א על-ידי בני-נוער", דיווחו ממד"א, שציינו כי לא מדובר בחרדים.

מקרה מצער נרשם במהלך החג, כאשר ילדה בת 4 טבעה במקווה ברחוב נויפלד בבני ברק. על-פי הערכות המשטרה, שערו של המקווה נותר פתוח, והילדה נכנסה ללא השגחה עם שני אחיה הקטנים. עובר אורח חילץ את הילדה מתוך המים. צוות מד"א פינה את הילדה במצב אנוש לבית החולים שניידר, שם נקבע מותה.

כמו כן פרצה שריפה בסמוך למושב אמירים, ובעקבותיה פונו תושבי אמירים ונסגר לתנועה כביש 866 הסמוך. במכבי האש מדגישים כי "עד כה לא דווח על נפגעים בנפש. כמו כן לא דווח על נזק לרכוש מלבד חורש טבעי שנשרף". בעקבות הערכת מצב שבוצעה, האזרחים הותרו לחזור לביתם והכביש נפתח לתנועה. 23 צוותי כיבוי פועלים באזור על מנת להשתלט על השריפה, וסיבת הדליקה תיבדק על-ידי חוקרי כיבוי האש.