מתחת לרדאר של הצרכן

דיפלומט מעלה מחירים שוב ושוב, ואף אחד לא פוצה פה

זה לא במקרה שחברת דיפלומט מרשה לעצמה להעלות פעם נוספת את המחירים ואף לעמוד במה שעלול להתברר כחזית חדשה לעליות מחירים בשוק. הניסיון מלמד שכאשר ספק אחד עולה על הרכבת - יתר הספקים ממהרים לקפוץ עליה.

דיפלומט הוקמה לפני 45 שנה כחברת הפצה. למרות שהיא כבר מזמן חברת מזון ומוצרי צריכה לכל דבר, היא עדיין נתפסת כחברת הפצה שלכאורה, ורק לכאורה, אין לה אחריות של ממש למחירים.

להבדיל מחברות אחרות, הצרכן לא מכיר את חברת דיפלומט, לא יודע אילו מותגים היא משווקת, וממילא גם לא העמיד אותה על דוכן הנאשמים, אפילו לא בימי חרם הקוטג'.

דיפלומט עושה כל מה שהיא רוצה בשוק, ואין פוצה פה ומצפצף. רק כדי לסבר את האוזן, נציין כי דיפלומט היום היא הספקית השביעית בגודלה בשוק, ולפי נתוני סטורנקסט, היא מחזיקה ב-3.5% מכלל מכירות מוצרי המזון והצריכה. לשם המחשה, החברה גדולה יותר מסנו ומחוגלה קימברלי, אך מוכרת הרבה פחות.

דיפלומט משווקת את כל המוצרים של פרוקטר אנד גמבל ואחראית לרמת המחירים שלהם, לרבות של מותג הגילוח ג'ילט. תחקיר שפרסם "גלובס" בעבר חשף כי מותגי פרוקטר אנד גמבל נמכרים במחירים הגבוהים בעשרות אחוזים בהשוואה למחירים שבהם נמכרים אותם המוצרים בדיוק באנגליה.

פרוקטר רכשה 50% מחברת טונה סטארקיסט, ומאז מחיר הטונה רק הלך ונסק. גם היום, כשמחיר הטונה בעולם בירידה, בדיפלומט לא ממצמצים ומשאירים את המחיר על כנו.

החברה משווקת גם את מוצרי היינץ, ולפי בכיר בשוק היא מחזיקה בבעלות 50% על הפעילות בישראל. לאחרונה היא קיבלה לידיה גם את הזיכיון על מותג דגני הבוקר קלוג'ס, וזאת לצד מותגי מזון, צריכה ובישום רבים אחרים שהיא מוכרת בישראל.

חברת דיפלומט, בהובלה של הבעלים נועם ויימן הידוע בחושים העסקיים המפותחים שלו, צמחה לאימפריה של ממש מתחת לרדאר של הצרכן.

היא נחשבת לחברת הפצה מצוינת, ויחד עם הכוח שצברה היא מנצלת אותו כעת לעליית מחירים, תוך שהיא יודעת שהצרכן לא יקום, לא יתלונן, וממילא גם לא יחרים את המוצרים שלה - כי הוא אפילו לא יודע מי האבא הישראלי שלהם.