העליון דחה את בקשת טל יגרמן: ייכנס לכלא ב-1 באוקטובר

יגרמן הורשע בפרשת פלד-גבעוני בעבירות של גניבה בידי מנהל, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות דיווח וזיוף מסמך; ונדון ל-4 שנות מאסר בפועל

בית המשפט העליון דחה את בקשתו של טל יגרמן לעיכוב תחילת המאסר, והוא ייכנס לכלא ב-1 באוקטובר.

יגרמן הורשע בבית המשפט המחוזי בעבירות של גניבה בידי מנהל, מירמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות דיווח לחוק ניירות ערך וזיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות; ונדון ל-4 שנות מאסר בפועל.

השופטת אסתר חיות קובעת בדחיית הבקשה של יגרמן כי "המבקש הורשע בכך שהיה הרוח החיה, היוזם והמתכנן של שרשרת מעשי גניבה בסך של כ-50 מיליון שקל, אשר נלקחו מחשבונותיהן של חברות ציבוריות. גניבת סכום נכבד זה הובילה לקריסתן של חלק מהחברות וגרמה נזק בל-ישוער לקבוצה רחבה של משקיעים בשוק ההון".

אכן, "בית המשפט המחוזי קבע כי המבקש לקח מכספי הגניבה לכיסו סך של כ-725 אלף שקל - סכום בלתי מבוטל לעצמו - אך עיקר החומרה שנמצאה במעשיו היא אחריותו לסכומי-העתק הכוללים שנגנבו במגוון דרכים, אותן תכנן וביצע.

"לחומרה הרבה שנמצאה במעשי המבקש יש להוסיף את עברו הפלילי המכביד הכולל שתי הרשעות בעבירות דומות, והמעיד על כך שהמבקש אינו נרתע מביצוע מעשים פליליים במסגרת פעילותו העסקית והכלכלית, עד כי קיימת סכנה מוחשית לכך שיבצע עבירות נוספות ככל שמאסרו יעוכב".

ובהמשך כותבת השופטת: "שיקולי חומרת העבירות ונסיבות ביצוען, עברו הפלילי של המבקש ואורך תקופת המאסר שנגזרה עליו, תומכים בריצוי עונש המאסר לאלתר".

פרשת פלד-גבעוני נחשפה ב-2002, כאשר אשכול של 8 חברות, ציבוריות ופרטיות, שהשליטה בהן נרכשה על-ידי קבוצת משקיעים בראשות רפי פלד, אריה גבעוני, דוד הבי וטל יגרמן, קרס והותיר אחריו חובות בסך 800 מיליון שקל.

גבעוני, הבי ופלד כיהנו כנושאי משרה בכירים ובעלי השליטה בחברות הציבוריות משב תעשיות, פויכטינגר תעשיות ופויכטינגר השקעות. יגרמן היה היועץ הפיננסי של השלושה, אך בפועל ניהל את ענייני הקבוצה. בין החברות בקבוצה נטוו קשרי החזקה צולבים, הלוואות וערבויות, שיצרו יחסי תלות מכבידים וגרמו לאפקט דומינו בעת קריסתן.

בכתב האישום נטען כי ב-2002 נטלו פלד, גבעוני, הבי ויגרמן במירמה 45 מיליון שקל מכספי הקבוצה, וביצעו בכך עבירות גניבה בידי מנהל ועבירות נוספות. לגבי פלד נאמר כי הוא לא מילא את חובותיו כיו"ר דירקטוריון פויכטינגר תעשיות ומשב תעשיות קירור, ובין השאר לא דיווח לדירקטוריון על הגניבה.

יתר הנאשמים בפרשה לצד פלד - היועץ הפיננסי טל יגרמן, אריה גבעוני ודוד הבי - שהיו לצידו של פלד בעלי השליטה בקבוצת פלד-גבעוני, ספגו עונש של בין שנה ל-4 שנות מאסר בפועל, בצירוף קנסות.