קרב קבוצות המיליארדרים של צרפת

סגלים שמוערכים יחד ב-570 מיליון אירו התרוצצו על המגרש בפארק דה פרינס כשפריז סן-ז'רמן, השייכת לקטארים, פגשה את מונאקו של דמיטרי ריבולובלב

שתי ה"מתעשרות" החדשות של הכדורגל העולמי, פריז סן-ז'רמן ומונאקו, ייפגשו הערב (א') בעיר האורות למשחק בו יתרוצצו על הדשא באצטדיון פארק דה פרינס שחקנים השווים מאות מיליוני אירו, במסגרת המחזור השישי של הליגה הצרפתית.

על-פי אתר transfermarkt, הסגל של פ.ס.ז', אלופת צרפת המכהנת, שווה סך של 360.7 מיליון אירו. השחקן הכי יקר במועדון: אדינסון קבאני, החלוץ מאורוגוואי, שמוערך ב-60 מיליון אירו.

מנגד, יש את מונאקו, שהסגל שלה מוערך ב-209.7 מיליון אירו. השחקן היקר ביותר של הקבוצה מהנסיכות: רדמאל פלקאו, החלוץ הקולומביאני (60 מיליון אירו).

פ.ס.ז' הפכה לאחד הכוחות הדומיננטיים ביותר בכלכלת הכדורגל האירופי בקיץ 2011, לאחר שנרכשה על-ידי רשות השקעות הספורט של ממשלת קטאר. מאז, היא הספיקה לרשום הוצאה כוללת של 364 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים, בתום שלוש שנים של פעילות בשוק העברות.

מונאקו עברה לידיים של מיליארדרים כחצי שנה אחרי פ.ס.ז' - בדצמבר 2011. רק הקיץ, לאחר שחזרה לליגה הבכירה בצרפת אחרי היעדרות קצרה, החליט הבעלים של המועדון, האוליגרך הרוסי דמיטרי ריבולובלב - להשקיע כסף גדול במועדון. גדול מאד, אפילו: 166.2 מיליון אירו, ליתר דיוק. מלבד ריאל מדריד הספרדית, שהתחזקה הקיץ בשחקנים בשווי כולל של 172.5 מיליון אירו (ביניהם גארת בייל, שכזכור הגיע תמורת 100 מיליון) - אף קבוצה אחרת באירופה לא הוציאה הקיץ סכומים כמו של מונאקו.

אגב, מונאקו ופ.ס.ז' אחראיות הקיץ יחד על 72% מכלל ההוצאות של קבוצות הליגה הצרפתית על רכישת שחקנים חדשים.