המשטרה: תשתית ראייתית להעמיד לדין את עמנואל רוזן

המשטרה צפויה להמליץ להעמיד לדין את רוזן בגין עבירות מין - 3 מקרי הטרדה מינית ומקרה אחד או שניים של מעשה מגונה ■ פרקליטו: ‏"הפרקליטות תכריע"

המשטרה צפויה להמליץ לפרקליטות להעמיד לדין את העיתונאי עמנואל רוזן בגין עבירות מין. בתום חקירה שנמשכה כחצי שנה ונפתחה בעקבות עדויות של נשים שעבדו עם רוזן ונמסרו ל"תא העיתונאיות", סיימה לאחרונה המשטרה את חקירת החשדות בדבר עבירות מין שביצע רוזן לכאורה.

בתום החקירה הגיעו חוקרי המשטרה למסקנה כי יש בידם ראיות מספיקות להעמיד את רוזן לדין במספר מקרים שבהם הטריד מינית לכאורה נשים, שחלקן עבדו עמו או בכפיפות לו. לפי ההערכות, ייתכן כי במקרה אחד או שניים תמליץ המשטרה להאשים את רוזן גם בעבירה חמורה יותר של מעשה מגונה.

המשטרה תעביר את מסקנותיה בימים הקרובים לידי הפרקליטות, שתגבש החלטה סופית האם להעמיד את רוזן לדין ובגין אילו עבירות.

חיזור אובססיבי

הפרשה התפוצצה לפני מספר חודשים בעקבות תלונות על הטרדות מיניות לכאורה של רוזן, שהגיעו ל"תא העיתונאיות". לפי התלונות, שחלקן נחשפו בתקשורת, במקרים רבים לאורך השנים חיזר רוזן באובססיביות אחרי נשים שעבדו עמו או לצדו. לפי החשד, ההתנהגות של רוזן מהווה בחלק מהמקרים הטרדה מינית כהגדרתה בחוק.

כמה מהעדויות היו אף חמורות לכאורה יותר. כך, באחד המקרים תיארה אישה מקרה שבו רוזן קיים עמה יחסי מין גם לאחר שהביעה התנגדות לכך.

בשבועות האחרונים נפגשו חוקרי המשטרה עם כמה מתלוננות וניהלו עמן שיחות בניסיון לבדוק האם ברצונן להתלונן ולהעיד נגד רוזן.

במהלך חודש יולי נחקר עמנואל רוזן במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלוד והכחיש את המיוחס לו. באמצעות פרקליטיו, עורכי הדין ליאור אפשטיין וירון לונדון, טוען רוזן כי כל מערכות היחסים שניהל עם נשים לאורך השנים היו בהסכמתן, וכי לכל היותר הוא היה מחזר אובססיבי, אך מעולם לא התכוון להטריד אף אחת מהנשים שעמן היה בקשר.

"הפרקליטות תכריע"

"הודעות המשטרה לתקשורת מעניינת רק את התקשורת. למשטרה אין מעמד ואין תפקיד בשאלת הערכת הראיות בפרשת העיתונאי עמנואל רוזן או במשמעות שלהן" - כך אמר היום ל"גלובס" עו"ד ליאור אפשטיין, פרקליטו של עמנואל רוזן, בתגובה לפרסומים לפיהם המשטרה תמליץ להעמיד לדין את רוזן בגין עבירות מין - 3 מקרים של הטרדה מינית ומקרה אחד או שניים של מעשים מגונים.

לדברי עו"ד אפשטיין, "אין זה מתפקיד המשטרה לקבוע האם אדם יעמוד לדין. לפי הסדר הנכון, תפקיד הפרקליטות הוא לבחון את הראיות הלכאוריות, ותפקיד בית המשפט הוא לקבוע האם התבצעו עבירות פליליות. אובדנם של הסדר ושל השיטה על-פי החוק אינם אסונו הפרטי של עמנואל רוזן".

עו"ד אפשטיין ציין גם כי המשטרה כלל לא ערכה עימותים בין רוזן לבין המתלוננות נגדו.