חיים בסרט: Veed.me מחברת בין עסקים לבין יוצרי וידיאו

הפלטפורמה האינטרנטית של החברה היא מעין שוק אינטרנט שמחבר בין יוצרי וידיאו לבין עסקים שמחפשים סרטון תדמיתי עוקץ, בועט ו-ויראלי ■ אפילו דונלד טראמפ גילה את הפוטנציאל

כשיואב הורנונג ואורן הוד סיימו את לימודי הקולנוע שלהם באוניברסיטת תל-אביב, הם חשבו יותר על התורים בלשכת האבטלה מאשר על האפשרות שדונלד טראמפ יסתכל לכיוון שלהם. אבל יחד עם הכישרון הטכנולוגי והאהבה הגדולה לקולנוע של נורי זוארץ, יצרו השלושה את Veed.me, מעין שוק אינטרנט שמחבר בין יוצרי וידיאו לבין עסקים שמחפשים סרטון תדמיתי עוקץ, בועט ו-ויראלי.

"כמו הרבה סטודנטים לקולנוע, חשבנו להקים חברת הפקה קטנה וראינו שזה מאוד קשה ושאין מספיק גישה ללקוחות", מספר הורנונג, המשמש כמנכ"ל החברה. "עם כל עולם האינטרנט, אמרנו שאולי ננסה לעשות את זה דיגיטלי ויותר גדול ואז חשבנו להקים marketplace. ידענו שיש מספיק יוצרים רעבים אבל אמרנו שנחקור קודם אם יש ביקוש מהצד השני של העסקים והתפלאנו לראות עד כמה".

עם גיוס התחלתי של 50 אלף דולר מג'ף פולבר וקרן Micro Angel שלו, השלושה החליטו שאת הכסף הם יעשו גם דרך הפלטפורמה וחלק מהעבודות המוצעות דרך האתר מבוצעות על-ידי הורנונג והוד. "זו הדרך שלנו גם לייחצן את עצמנו", הוא מסביר.

האתר רץ היום בגרסת אלפא בלבד, ללא מערכת תשלום מובנית, אך עדיין ברשימת הלקוחות שכבר השתמשו בשירותי Veed.me אפשר למנות את Waze, קמפוס TLV של גוגל ישראל וסטארט-אפים ישראליים נוספים כמו Check, invi ואחרים.

סטארט-אפים הם בהחלט לקוחות חשובים, כי רבים מהם צריכים סרטונים באתר הבית שמסבירים מה בדיוק הם עושים, אך מבחינת Veed.me, הפוטנציאל נמצא בתחום אחר. "סטארט-אפים הם Early Adopters ובישראל יש קהילה טובה אבל אנחנו פונים לשוק האמריקאי ולתחומים כמו תיירות, אופנה ומסחר מקוון, שם האלמנט הוויזואלי מאוד חשוב", מסביר הורנונג.

כדוגמה הוא מביא בעלי דירות באתר airbnb, שיוכלו להפיק סרטונים לנכס שהם משכירים, או בתי מלון שרוצים לייצר משהו קצת יותר מעניין מסרטוני תדמית יבשים שאנחנו רגילים לראות לא מעט.

הרצון להגיע לשוק האמריקאי מתבטא גם בצורך בנוכחות פיזית שם. השלושה אמנם בילו כמה חודשים בחממת הסטארט-אפים הישראלית upwest labs, שיושבת בסיליקון ואלי, אך הם מבינים שהם חייבים לחזור כדי למצוא לקוחות פוטנציאלים.

תשלום לפי התקדמות הפרויקט

כשקופת המזומנים עדיין די דלילה, הם פנו לגיוס כסף מההמונים באמצעות אתר Fundanything של המיליארדר המפורסם דונלד טראמפ. "פגשנו שותף שלו והוא סיפר לנו על האתר שהם הקימו במאי השנה. החלטנו לרוץ עם זה ואנחנו מגייסים 30 אלף דולר", מספר הורנונג. שליש מהסכום כבר גויס בתוך כעשרה ימים ונותר עוד כחודש וחצי לסיום פרויקט הגיוס. בין המשקיעים אפשר לציין את טראמפ עצמו, שהשקיע 1,500 דולר בעיקר כדי להפגין נוכחות, ואת מנכ"ל waze נועם ברדין ואשתו, שכל אחד מהם הוציא סכום דומה מכיסו הפרטי.

היתרונות של Veed.me לא נוגעים רק ליכולת לחבר בין מי שיודע איך להפיק, לצלם או לערוך סרטון וידיאו איכותי, לבין עסקים שזקוקים לכאלה, אלא גם באופן שבו התשלומים עובדים. "התשלום הוא לפי שלבי ההתקדמות בפרויקט. לא רק שזה יוצא יותר זול, אלא גם שאתה לא צריך להעביר את כל הכסף מראש, כי להעביר סכום של 8,000 דולר או יותר למישהו שנמצא במדינה אחרת זה מלחיץ", מסביר הורנונג. "אצלנו חלק מהסכום מגיע בשלב שאחרי כתיבת התסריט ואח"כ יש את השלב הבא והבא אחריו. אנחנו נותנים ללקוח גם נקודות יציאה אם הוא לא מרוצה. זה מגביר את המחויבות של היוצר לפרויקט, כיוון שהוא מתוגמל תוך כדי".

Veed.me

שנת הקמה: 2012

מייסדים: יואב הורנונג (מנכ"ל), אורן הוד (מנהל שיווק) ונורי זוארץ (מנהל טכנולוגי)

תחום פעילות: פלטפורמה אינטרנטית שמחברת בין יוצרי וידיאו לעסקים שרוצים סרטונים אודותיהם

היקף גיוס: 50 אלף דולר

משקיע: ג'ף פולבר

אתר: Veed.me

המודל הכלכלי

בחברה "גוזרים" 15% עמלה על כל עסקה.

משמעות השם

משחק מילים על Feed Me אבל עם האות V, כמו במילה וידיאו, כך שהפירוש הוא 'תעשה לי וידיאו'".