שאקיל אוניל רכש אחוזי בעלות בסקרמנטו קינגס

כוכב העבר יהפוך לאחד מבעלי קבוצת ה-NBA בבירת קליפורניה; מצטרף לשני כוכבי עבר שיש להם מניות בקבוצות: מייקל ג'ורדן וג'ייסון קיד

שאקיל אוניל בילה אמנם את רוב קריירת ה-NBA שלו בקליפורניה, אבל לא הרבה הימרו שאת הצעדים הראשונים שלו כבעלים בקבוצה מקצוענית יעשה דווקא בבירה האפורה מסקרמנטו.

שאק יהפוך לאחר מבעלי האחזקות של הקינגס, אחרי שהגיע לסיכום על רכישת אחוזים בקבוצת ה-NBA. עם זאת, מדובר על רכישה של אחוזי שליטה בודדים, והקינגס ימשיכו להיות תחת השליטה של קבוצת רכישה בראשות איש העסקים ויואק רנדייב, שרכש 65% מהפרנצ'ייז במאי האחרון עבור 347 מיליון דולר.

שאקיל אוניל, 41, פרש לפני שנתיים אחרי קריירה בת 19 שנים ב-NBA, במהלכה שיחק בשש קבוצות שונות (אורלנדו מג'יק, לייקרס, מיאמי היט, פיניקס סאנס, קליבלנד קבאלירס, בוסטון סלטיקס) וזכה בארבע אליפויות. במהלך הקריירה הוא הרוויח שכר כולל של 292 מיליון דולר.

מלבד שאקיל אוניל, שני שחקני עבר גדולים נוספים מחזיקים במניות של קבוצות: מייקל ג'ורדן הוא בעל השליטה בשארלוט בובקאטס; ג'ייסון קיד רכש אחוזי בעלות בודדים לאחרונה בברוקלין נטס. מג'יק ג'ונסון החזיק באחוזי בעלות בלוס אנג'לס לייקרס, לפני שמכר אותם בשנת 2011.