"חברה ממשלתית לדיור תרוקן מתוכן את רשות מקרקעי ישראל"

כך כתבו עובדי רשות מקרקעי ישראל במכתב לראש הממשלה, לשר האוצר, ולשר הבינוי והשיכון, בשעה ששרי קבינט הדיור דנים בהצעות שעומדות על סדר היום בישיבת קבינט הדיור החמישית

בשעה ששרי קבינט הדיור דנים בהצעות שעומדות על סדר היום בישיבת קבינט הדיור החמישית, בוועד עובדי רשות מקרקעי ישראל בראשות עו"ד גיל אייזנשטיין-קנה, קוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא לקדם את הקמת החברה הממשלתית החדשה שעתידה לטפל בכל נושא הדיור להשכרה.

בוועד העובדים שיגרו היום מכתבים לראש הממשלה, לשר האוצר, יאיר לפיד ולשר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, בהם טוענים העובדים כי הכוונה להקים חברה ממשלתית לדיור, למעשה תרוקן מתוכן את עבודת הרשות, שממילא מטפלת באותם נושאים כיום, ובכך מעוררת חשש לגבי עתיד העובדים ברמ"י.

עוד טוענים העובדים כי ההחלטה על הקמת חברה ממשלתית לדיור התקבלה ללא קיום משא ומתן עם נציגות העובדים ומהווה צעד חד צדדי שיש בו כדי לפגוע בתנאי עבודתם של עובדי הרשות וביטחונם התעסוקתי. על רקע האמור, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה ברשות לפני כשבועיים. בוועד העובדים מסבירים כי יש לתהות על התנהלותה של הנהלת הרשות שהביאה לכוונה להקים חברה ממשלתית לדיור. ההנהלה צריכה לפעול לתגבור ולמתן משאבים לעובדים הקיימים ולהתנגד לפעולות שיש בהן כדי לפגוע בעובדים ובמטרת הרפורמה, מציינים בוועד. לאחר שסכסוך העבודה הוכרז כאמור לפני כשבועיים, הל מיום שלישי הקרוב יוכלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים עד כדי שביתה מלאה. גורמים בועד מסרו כי טרם הוחלט על הצעד הבא.

במכתב שנשלח היום מציינים העובדים כי "למן החלטת הממשלה בשנת 2009 ועד היום ביצעו ומבצעים העובדים את כל אשר מוטל עליהם על ידי הנהלת הרשות, במהלך רפורמה המקיף שהוחל. כל זאת, תוך שהעובדים משלמים מחיר יקר וכואב של פרישת כ=200 מעמיתיהם לרשות ושיבוץ אלו שנותרו לתפקידים חדשים, כאשר מרבית התקנים החדשים טרם אוישו, בבחינת "תבן אין ולבנים עשו". למרות זאת פועלים העובדים לעמוד ביעדי שיווק הגבוהים שנקבעו על ידי הממשלה, ובכלל זה גם שיווק של דיור להשכרה במספר מתחמים".

עוד כותבים העובדים לשרים ולראש הממשלה: "קידום תכניות ושיווק קרקע למגורים ומסחר וגם דיור להשכרה נעשית, כאמור, גם כיום על ידי עובדי הרשות בכל האמצעים שהועמדו לעובדים, תוך שהם משקיעים את מלוא מרצם. ככל שהנכם מבקשים להרחיב את היקף העבודה, ראוי ונכון לתגבר את גרעין כוח האדם המקצועי הקיים ברשות, אשר יאפשר, לנו העובדים, לבצע את המדיניות שנקבעת על ידכם בצורה המיטבית ולטובת עם ישראל. אם, לדעתכם, הרשות אינה עומדת ביעדים הצבתם, הרי שלא העובדים נושאים באחריות זו."