תקלות במערכת הנדל"ן של רשות המסים מזה 10 ימים

במקום ששם הרחוב בעת החיפוש יופיע בצורה ברורה, במקרים רבים דפי המידע שהמערכת מוציאה שם הרחוב כלל איננו מופיע או שמופיעה רק אות אחת או חלקי מילה

רק לאחרונה חשף יו"ר רשות המסים את הכוונה לשדרג את מערכת מידע נדל"ן שברשות המיסים ובימים האחרונים התחדד הצורך בטיפול במערכת חיונית זו.

כבר 10 ימים שהמערכת איננה עובדת כנדרש ופירוט העסקאות לוקה בחסר באתר. לא מדובר בבעיה נקודתית בעיר מסויימת אם כי בבעיה רוחבית שאיננה מאפשרת לקבל את המידע השלם על עסקאות נדל"ן שבוצעו.

התקלה מתמקדת באחד הפרטים החיוניים של כל עסקה - שם הרחוב בו בוצעה. במקום ששם הרחוב יופיע בצורה ברורה, במקרים רבים דפי המידע שהמערכת מוציאה שם הרחוב כלל איננו מופיע או שמופיעה רק אות אחת או חלקי מילה. בחיפוש עסקה על פי שם רחוב ספציפי או כתובת מדוייקת שאיננה גוש חלקה המערכת כלל לא סיפקה תוצאות.

נזכיר שמלבד העובדה שהמערכת משמשת את הציבור הרחב, לבחינת עסקאות שונות באזור מגוריהם או בכלל, היא משמשת גם את שמאי המקרקעין בעבודתם השוטפת.

כבר תקופה ארוכה מביעים אנשי אנשי מקצוע אי שביעות רצון מהמערכת וטוענים כי איכות הנתונים ירודה וכי יש צורך מיידי לטיוב הנתונים והמערכת. בנוגע לתקלה הספציפית מוסרים אותם הגורמים כי מדובר רק בסימפטום למערכת שזקוקה לטיפול רוחבי.

לאחר ש'גלובס' הפנה את תשומת רשות המיסים לבעיה נמסר כי: "אכן קיימת תקלה במערכת. מקור התקלה הוא שינוי שערכנו במערכת לפני החג. ניסינו לפתור בעיה אחת ובסופו של דבר היא גרמה לבעיה אחרת. אנחנו מטפלים בתקלה כעת ואנחנו מקווים שהמערכת תחזור לפעול כסדרה כבר מחר". עוד נמסר מרשות המיסים כי נכון להיום עובדים ברשות המיסים על שידרוג נוסף של המערכת שיאפשר שילוב של מפה וחיפוש העסקאות. הצפי להטמעת שידרוג זה במערכת הוא בעוד כשנה.