114 דירות חדשות במקום טחנת הקמח בבני ברק

מדובר בתוכנית בב/828 המתייחסת למתחם "טחנת הקמח" בעיר שמשתרע על שטח 5 דונם בין הרחובות סוקולוב ואבן גבירול

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז תל-אביב במשרד הפנים בראשות גילה אורון, הממונה על מחוז תל אביב, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית להקמת 114 דירות חדשות, שטחי מסחר וגני ילדים בבני ברק.

מדובר בתוכנית בב/828 המתייחסת למתחם "טחנת הקמח" בעיר שמשתרע על שטח 5 דונם בין הרחובות סוקולוב ואבן גבירול. שם המתחם נובע ממיקומה של טחנת קמח במקום וממגורות במבני תעשיה גדולי היקף.

מטרת התוכנית היא פינוי טחנת הקמח, הקיימת משנות ה-50, והקמת פרויקט מגורים בעירוב שימושים, הוספת שימושים ציבורים לטובת גני ילדים ומבני ציבור ופיתוח השטחים הציבורים. ממשרד הפנים נמסר כי: "התוכנית תואמת את המדיניות העירונית בעיר בני ברק שעיקרה פינוי איזורי התעשיה מלב מרקם המגורים והפיכתם לאיזורי מגורים בעירוב שימושים דוגמת "מתחם דובק" ברחוב רבי עקיבא, בית חולים "המלבן" בשכונת פרדס כץ ומתחם אוסם ברחוב אהרונוביץ".

התוכנית מציעה בינוי של 5 מבני מגורים בגובה 8 קומות וקומת גג חלקית הכוללים 114 דירות בשטח עיקרי ממוצע של 100 מ"ר, מתוכם 20% דירות קטנות בשטח עיקרי ממוצע של 63 מ"ר. כל יחידת הדיור בתוכנית כוללות מרפסת בשטח של 12 מ"ר.

עוד מציעה התוכנית מגרש לשימושים ציבורים אשר יכלול לפחות 3 גני ילדים בקומת קרקע עם גישה לחצר ו-5 קומות עליונות לצרכים עירונים נוספים וכיכר עירונית עם חזית מסחרית לאורך רחוב סוקולוב.

עוד נמסר ממשרד הפנים כי "לאור הריסת טחנת הקמח אשר מהווה חלק מהתפתחות העיר התוכנית כוללת הוראות להכנת תיק תיעוד מקדים אשר יתעד את טחנת הקמח בהקשר להתפתחות העיר ויכלול הנחיות לאזכור פיזי של הטחנה בכיכר העירונית".

את התוכנית ערך אדריכל עדן בר ממשרד בר-לוי אדריכלים ומתכנני ערים.