הופקדה התוכנית לבניית 700 דירות במתחם בזק בדרום ת"א

התקדמות במתחם בזק של אקרו נדל"ן וטארה יסודות נדל"ן: הוועדה המחוזית החליטה לאשר את התוכנית להפקדה

הוועדה המחוזית, בראשות גילה אורון ממונה מחוז תל אביב במשרד הפנים, החליטה להפקיד בתנאים את תכנית שכונת פארק החורשות בתל אביב יפו הכוללת 700 יחידות דיור ושטחי מסחר. מדובר בתוכנית המתייחסת למתחם בזק בדרום העיר תל אביב, תוכנית אותה מקדמות החברות אקרו נדל"ן של צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקבי יחד עם חברת טארה יסודות נדל"ן של בועז דותן, ממייסדי חברת אמדוקס, שלומי ארז ואבי פרוטס.

התוכנית הוגשה בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו, עורך התוכנית הוא אדריכל אורי ברעלי ממשרד ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים ועל ניהול הפרויקט אחראית אדריכלית גלי דולב מוקסמן גוברין גבע חברה להנדסה.

שטח התכנית הוא כ-60 דונם, והוא מהווה חלק מאזור מבואות יפו, המחבר בין דרום תל אביב ליפו. התכנית מציעה בנייה של קרוב ל-700 יחידות דיור בכ-60 אלף מ"ר, בהם ישולבו חזיתות מסחריות ושימושים פרטיים לרווחת הציבור. מספר הקומות בבניינים המתוכננים עתיד להיות בין 5 ל-16. עוד על פי התוכנית, 20% מהדירות בפרויקט יהיו דירות קטנות בגודל של עד 75 מ"ר כולל ממ"ד. כמו כן מקצה התכנית שטח של כ-6 דונם למבני ציבור.

רוב המבנים באזור, ששימשו בעבר כמחסני חברת בזק ורשות הדואר, מיועדים להריסה, מלבד בית באר מהתקופה העות'מאנית, שברחוב סגל צבי הרמן, שישומר במלואו. כמו כן, התכנית מרחיבה את שטח החורשה סביב "סביל אבו נבוט", בית באר המוגדר גם הוא לשימור (מתוקף תכנית מאושרת), הניצב לאורך דרך בן צבי ומותירה אזור נטוע עצים בדרום-מזרח התכנית, ברוח הפרדסים שהיו בשטח לפני קום המדינה.

ממשרד הפנים נמסר כי "מימוש התכנית יביא להתחדשות עירונית לאזור וליצירת שכונת מגורים עירונית המקושרת על ידי צירי תנועה לפארק החורשות ממזרח וחורשת פארק סביל אבו נבוט שבדרום-מערב התכנית. בנוסף, התכנית תביא להארכת ציר רחוב אבולעפיה דרומה, כך שיהפוך לציר עירוני משמעותי וכן יפתח את חלקו הדרומי של רחוב הרצל".