לין: "העיריות מפלות לרעה את רשתות השיווק בארנונה"

נשיא איגוד לשכות המסחר: "רשתות השיווק מחויבות בארנונה גבוהה במיוחד המגיעה לפי שניים ויותר בהשוואה לעסקים קמעונאיים אחרים באותה העיר, ולפי שלושה ויותר בהשוואה למגזר התעשייה באותה עיר"

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, מאשים שורה של עיריות ברחבי הארץ כי הן מפלות לרעה ובמכוון את רשתות השיווק בקביעת גובה הארנונה. לטענתו של לין, רשתות השיווק מחויבות בארנונה גבוהה במיוחד המגיעה לפי שניים ויותר בהשוואה לעסקים קמעונאיים אחרים באותה העיר, ולפי שלושה ויותר בהשוואה למגזר התעשייה באותה עיר.

כך לדוגמה, תעריף הארנונה בעיריית כרמיאל (באזורי ביג וחוצות כרמיאל) לרשת שיווק עומד על 328.9 שקל למ"ר, לעומת 139.3 שקל למ"ר לחנות רגילה - פער של 140%. בהשוואה למגזר התעשייה, מדובר בתשלום הגבוה פי שבעה. במועצה המקומית שוהם משלמת רשת שיווק 350.98 שקל ארנונה למ"ר - פי שניים מחנות רגילה ופי 2.5 ממפעל. בבית שאן, התשלום של רשת השיווק גדול פי שלושה מחנות רגילה ופי 6.4 בהשוואה למפעל בעיר.

פערים גדולים במיוחד קיימים גם בראשון לציון, ביבנה, בטבריה, בקריית שמונה וברעננה. במכתב ששלח לין לראשי אותן ערים כתב לין: "אתם מפלים לרעה ובמכוון את רשתות השיווק הקמעונאיות. לא רק שהן משלמות ארנונה גבוהה ביותר מחמת היותן חלק ממגזר המסחר והשירותים המופלה לרעה לעומת מגזר התעשייה, אלא שהן מופלות פעם נוספת בתוך מגזר המסחר והשירותים, שכן הן משלמות משמעותית הרבה יותר מאשר עסק בודד מאותו סוג עסק ובאותו שטח. מדיניות זו, בסופו של דבר תרתיע את הרשתות מלפתוח סניפים בעירכם ותוליד אבטלה בעיר. מדובר בהפרשים כספיים משמעותיים".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נדל"ן ותשתיות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988