בעלי קופיקס: "מוכרים בבית-קפה אחד 4,000 כוסות ביום"

אבי כץ מבטיח ובינתיים מקיים קפה ב-5 שקלים לכוס: "אני מבטיח לא לייקר את המוצרים, זו חנות שלא תעמוד רגע ריקה" ■ ראיון לגלובס TV

אבי כץ, מי שעומד מאחורי רשת קפה קופיקס שמבטיחה ובינתיים גם מקיימת קפה ב-5 שקלים לכוס, התארח בתוכנית "ברקוד" של גלובס TV.

- אז עבר שבוע, הרבה מאוד אנשים כבר שתו קפה ב-5 שקלים. אתה מתחרט?

כץ: "מתחרט?".

- על המחיר הנמוך. יכולת להרוויח כנראה המון כסף?

"הרווחתי כמה וכמה, על שום דבר אני לא מתחרט, וקרו הרבה דברים השבוע. אם רק יתקיים בי פרומיל מהברכות שקיבלתי מהאנשים שעמדו בתור וקיבלו קפה וסנדוויץ' או קפה ועוגה ב-5 שקלים - כבר אני לא מתחרט, כל השאר טיפ".

- נו, ואיך אתה מסכם את השבוע הזה מבחינת הכנסות, מבחינת הוצאות?

"ראי, כמה עולה חנות? יש אנשים שצריכים לנחש. אני לא צריך. לי היה 7 רשתות, 252 חנויות בו-זמנית, 50 מתוכן מעל 500 מטר. לעשות חשבון של חנות אנו יודע. ידענו כמה זה עולה עוד לפני שפתחנו. הרי עבדנו על זה חצי שנה וסיננו את זה במסננת הכי דקה שאפשר לסנן. מה שלא ידענו הוא כמה אפשר למכור בנקודה. זו הייתה התעלומה".

- ומה פתרון החידה?

"בואי נאמר ככה: לפני המספרים אני אתן לך את הסוף שלא תהיה במתח - זה פי שניים מהמצב הכי אופטימי שחשבתי".

- תתרגם לנו?

"אני אתרגם לך. לפני הפתיחה אמרתי לעצמי ש-1,000 פריטים זה בסדר, זה מחזיק את החנות. אמרתי שאם זה מה שיהיה, אני אשאיר 3 חנויות, שיתפרנסו אנשים. אמרתי לעצמי שאם זה יהיה 1,500 - כבר יש פה עסק, אז נפתח כמה עשרות חנויות. אמרתי לעצמי שאם נמכור 2,000 פריטים ביום - זה משנה מדינה. יש לנו כפול מ-2,000. החנות עושה היום 4,000. אני מכיר את סוג החנויות האלה, היו לי כל מיני סוגי חנויות. ובחנות כזאת - זה לא ייגמר, זה לא יירד. אולי יהיו שינויים קלים".

- זהו, זאת השאלה, האם אתה לא חושש שאחרי ההתלהבות של השבוע הזה אנשים יירגעו?

"לא. כי ברגע שנגמר התור - אחרים שעברו במקום נעמדים בתור. זה מה שיפה בחנות הזאת. הרי אם קנית מוצר בחנות צעצועים היום בערב, בפעם הבאה אני אפגוש אותך ביום ההולדת הבא של הבן שלך; אבל אם שתית אצלי קפה אצלי ב-11:00 בלילה - ב-7:00 בבוקר את עוד פעם תבואי".

- הרבה מהלקוחות הם כבר לקוחות חוזרים?

"מה זה הרבה? כולם. זה בלי סוף. חנות כזאת לא תעמוד רגע ריקה. את נותנת קפה ב-5 שקלים, וזה לא ייפסק".

- זאת השאלה, אגב, זה לא ייפסק? זה לא יתייקר?

"למה שיתייקר?".

- ואם יתייקרו חומרי הגלם, תתייקר השכירות?

"אז אני מספר לך שהכול יורד. אם קנית ספה לפני 10 שנים, היום את קונה בחצי מחיר. המוצרים בעולם יורדים. במדינת ישראל יש שני תחומים שהמחירים בהם לא יורדים: בסופרמרקטים, בגלל השליטה המוחלטת של רשתות המזון ושל הספקים; ובבתי-הקפה, בגלל שליטה מוחלטת של קניונים ומרכזים מסחריים".

- קיבלת חיבוק חם מאוד מהציבור, אבל אני מניחה שלצד זה אתה גם מקבל מסרים, אולי אפילו איומים מגופים אחרים, מגורמים אחרים שאתה קצת פוגע בהם?

"אנחנו התמודדנו. זה נדוש להגיד, אני לא פוחד מאיומים. שמענו איומים. לפני חודשיים פורסמה באחד העיתונים ידיעה שהודלפה לגבי הרשת, ומיד ביטלו את העבודה מולנו 6 מתוך 10 מהספקים. היה לי ספק מצוין של קפה שחתמתי אתו, ספק שמוכר להמון בתי-קפה בתל-אביב. כשיצאה השמועה, הוא הודיע לי שהוא לא יכול למכור לי, כי הוא קיבל - לא איומים, כי זה לא איום - אבל קיבל התראה מלקוחות שיפסיקו לקנות ממנו. והוא הפסיק".

*** הראיון המלא עם כץ - בסרטון המצורף