האוצר לרשות מקרקעי ישראל: העבירו מיזמים לדיור להשכרה

באוצר מבקש פרטים על מיזמים שמיועדים לטיפול ועדת המכרזים הבינמשרדית שאמורה להציע מבנה מכרזי חדש של שיווק מיזמים להשכרה לטווח ארוך

משרד האוצר פנה לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כדי לקבל מידע על ארבעה מיזמים גדולים שהרשות מובילה, על מנת להעביר את המיזמים הללו לטיפול המשרד ולשיווק במסגרת דיור להשכרה. באוצר מדגישים שהמיזמים אינם מיועדים לחברה הממשלתית החדשה שאת הקמתה יזם שר האוצר יאיר לפיד במסגרת תוכנית הדיור להשכרה שלו, אלא לטיפול ועדת המכרזים הבינמשרדית החדשה בראשות סגן החשכ"ל, אושיק בן עטר, שאמורה להציע מבנה מכרזי חדש של שיווק מיזמים להשכרה לטווח ארוך.

האוצר מבקש מרמ"י פרטים על ארבעה מתחמי בנייה גדולים, שהתכנון בהם בשלבי סיום והם עומדים לקראת שיווק: כפר יונה - 2,065 יחידות דיור (יח"ד); בית דגן - 611 יח"ד; רעננה - 410 יח"ד; ראשון לציון - עדיין לא נקבעה כמות יח"ד.

ועדת המכרזים החדשה מבקשת לשווק את המתחמים הללו במסגרת החלטת הממשלה, לשווק 6,000 יח"ד להשכרה בשנתיים הקרובות. זאת, על פי המודל שעליו יוחלט בוועדה הבינמשרדית של בן עטר, שבה יגובשו התנאים לשיתופם של המוסדיים במימון המיזמים ומודל רשת הביטחון שתינתן להם על מנת להבטיח תשואה אטרקטיבית.

ברמ"י התגלעו חילוקי דעות לגבי המהלך: צמרת הרשות תומכת בהעברת המיזמים לוועדת בן עטר, בנימוק שלרמ"י אין יתרון בשיווק דיור להשכרה. מצד שני נטען ברמ"י, כי נוצרים 3 מסלולי דיור להשכרה שעלולים לסתור זה את זה ולבלבל את היזמים - מכרזי הוועדה הבינמשרדית, מכרזי השכירות הרגילים של רמ"י שחלקם הגדול נכשל, והמכרזים להשכרה שתוציא החברה הממשלתית של לפיד, שסמכויותיה מול רמ"י עדיין לא אושרו בממשלה ולא ידוע כרגע מה יהיה מבנה המכרזים שתשווק.