המלצות לסופ"ש: שפע אירועי מוזיקה, תרבות ואמנות

בת"א - תערוכת יחיד של האמנית הילה ליזר בג'ה - "ירח קציר", בירושלים - פסנתרן ומלחין הג'אז ג'וניור מאנס, יגיע השבוע לישראל ויחגוג את יום הולדתו ה-85 בסדרת מופעים ■ בואו להתעדכן בשלל המלצות נוספות

קלאסי

אנסמבל סולני תל-אביב

מה: "אנסמבל סולני תל-אביב" הוא הרכב סולנים צעיר ואיכותי, שחבריו הם מטובי המוזיקאים הפועלים בישראל. ההרכב יקיים השבוע את קונצרט פתיחת העונה שלו, בניצוח מנהלו המוזיקלי ברק טל. הקונצרט עשיר ומגוון במיוחד במשתתפים: לאורכו יצטרפו אל האנסמבל מקהלת "זמרי קולגיום", רביעיית הפסנתרנים המצוינת "מולטיפיאנו" וארבעה זמרים סולנים. תוכנית הקונצרט כוללת את הקונצ'רטו לארבעה פסנתרים של באך, הקונצ'רטו לשלושה פסנתרים של מוצרט, והמיסה מספר 4 של שוברט. בנוסף, יבצע האנסמבל את יצירתו של המלחין עודד זהבי, "אשרי הזורעים ולא יקצורו".

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (12 בחודש), 20:30, אודיטוריום רפפורט, חיפה. מחיר: 120 שקל. יום א' (13 בחודש), 20:30, הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, ת"א. מחיר: 135 שקל.

קלאסי 2

תזמורת נתניה - הקאמרית הקיבוצית

מה: השבוע תמשיך ברחבי הארץ עונת הקונצרטים של תזמורת נתניה - הקאמרית הקיבוצית, מהתזמורות הקאמריות הטובות בארץ. על הקונצרטים ינצח מנהלה המוזיקלי החדש של התזמורת, הצ'מבליסט והמנצח שלו עד-אל. בסדרת הקונצרטים של פתיחת העונה מארחת התזמורת את החלילן קארל-היינץ שיץ, המכהן כחלילן הראשון של התזמורת הפילהרמונית של וינה. שיץ יבצע עם התזמורת גירסה לחליל של הקונצ*רטו המפורסם לכינור של מנדלסון. עוד יבוצעו בקונצרט - הפתיחה לאופרה "דון ג'ובאני" של מוצרט, וכן סימפוניה של המלחין יאן ווצלאב וורישק, המכונה "מוצרט הצ'כי".

מתי, איפה וכמה: גבעת ברנר, 12.10, 20:30. עין החורש, 13.10, 20:30. צמח (בית גבריאל), 20.10, 19:30. מחיר: 145-85 שקל (לפי האולם).

ג'אז

הטריו של ג'וניור מאנס

מה: פסנתרן ומלחין הג'אז הוותיק ג'וניור מאנס (Junior Mance), שהופיע והקליט עם כמה מכוכבי הג'אז הגדולים בהיסטוריה, יגיע השבוע לישראל ויחגוג את יום הולדתו ה-85 בסדרת מופעים. במופעים יופיע מאנס עצמו בפסנתר, ולצידו נגנים בכינור ובבאס. מאנס החל את דרכו המקצועית בגיל עשר, ולאורך השנים ניגן עם מוזיקאים כמו לסטר יאנג, דיאנה וושינגטון ודיזי גילספי. בשנות ה-60 הקים שלישייה משלו, והקליט יותר מ-30 אלבומי סולו. זהו ביקורו השני בארץ, והוא יבצע בו קטעים מאלבומיו האחרונים.

מתי, איפה וכמה: תיאטרון ירושלים: יום ב' (14 בחודש), 21:00, 169 שקל. זאפה הרצליה: יום ג' (15 בחודש), 22:00, 149 שקל. מוזיאון תל-אביב לאמנות: יום ה' (17 באוקטובר), 21:00 ושישי (18 באוקטובר), 21:30. 229-179 שקל.

תערוכה

"בדרכו שלו", אברם גיימס

מה: בימים שבהם הסברה היא אחת החזיתות הבוערות של מדינת ישראל, מעניין לראות כיצד בחרה בריטניה להסביר את מדיניותה בתקופת מלחמת העולם השנייה, לאזרחיה המגויסים. המעצב הגרפי אברם גיימס נקרא למשימה באותה תקופה כמעצב הכרזות הרשמי, ומאז במשך יותר מ-60 שנה, עיצב עבור כמה מסמליה של הממלכה, כגון חברת התעופה "בריטיש איירווייס" ושידורי ה-BBC. בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל, הוזמן גיימס לעצב אלמנטים עבור גופים מקומיים, ולמשל בולים וחותמות עבור הדואר, כרזות לעידוד התיירות בישראל ועבור תערוכת כיבוש השממה. מגוון מהכרזות שעיצב יוצגו בתערוכה "בדרכו שלו" שתיפתח בשבוע הבא בבי"ס שנקר.

מתי, איפה וכמה: פתיחה בשלישי (15 בחודש), 19:00, גלריה לורבר בבי"ס שנקר, רחוב ידע עם 8 ר"ג. תוצג עד ה-31/10. הכניסה חופשית.

חיות מחמד

Doggie Run

מה: עוד מסורת מבורכת מגיעה מערים מרכזיות בעולם לת"א: מרוץ משותף לכלבים ולבעליהם תחת הכותרת Pro Plan - Doggie run. המרוץ יכלול שני מקצים: מסלול מעגלי באורך 2 ק"מ, מותאם למשפחות, ומסלול תחרותי בן 5 ק"מ. כן יוקצה מסלול מיוחד לכלבי נחייה ובעליהם. מי שפחות דחוף לו לרוץ, יוכל ליהנות מהפנינג ענק שיציע מגוון פעילויות לכלבים ולבני משפחותיהם. בין היתר: מתקני אימון ומשחק, אילוף וטיפוח, מזון והרצאות מומחים, תחרויות שונות ומופע סטנד-אפ ייחודי על כלבים.

מתי, איפה וכמה: שישי (11 בחודש), 10:00-18:00, מתחם הספורטק, גני יהושע ת"א. עלות השתתפות במרוץ - 99 שקל (25% הנחה למחזיקי כרטיס "דיגיתל"). הרשמה באתר www.proplan.co.il או בעמוד הפייסבוק של "פרו פלאן".

אופנה

אירוע מכירה זמני בבוטיק ורנר

מה: בחצי השנה האחרונה כמעט לא עבר סוף שבוע בלי פתיחה של חנות פופ-אפ חדשה. הפעם מדובר בבוטיק ורנר היוקרתי, שבמסגרת מגמת אירועי המכירה הזמניים - יציג במהלך החודש הקרוב, בחנות ארעית בכיכר המדינה, את קולקציות החורף של מותגים כמו קנזו, אקנה, אלכסנדר וונג ועוד, לצד המותגים המוצלחים והמעניינים שנמכרים בבוטיק "שואו רום", הכוללים את אן תומאס, אוקווד ועוד. בנוסף, ישתתפו במכירה הספציפית הזו גם התכשיטים היפים של המעצבת אור טוקטלי, ומותג התיקים והאביזרים Complet.

מתי, איפה וכמה: 10 באוקטובר עד 10 בנובמבר, רחוב ה' באייר 54, כיכר המדינה, תל-אביב. טווח מחירים: 40-12,000 שקל.

אמנות

"ירח קציר"

מה: הערב (ה') נפתחת תערוכת היחיד של האמנית הילה ליזר בג'ה - "ירח קציר" בבית האמנים ע"ש זריצקי בתל-אביב. השם המאוד עברי של התערוכה שאול דווקא מהייקו יפני: "ירח קציר / מסביב לבריכה אני נד / והלילה חלף" (מצואו באשו). ליזר בג'ה יוצרת בתערוכה מרחב דמוי חלום, עשוי מעבודות פיסול ווידיאו. הפסל הניצב במרכז חלל התערוכה מתווה את גבולותיה של בריכה או שלולית, העוטפת בדפנותיה קווי מתאר של בית. זהו בית טיפוסי, כמו זה הנפוץ בציורי ילדים, בצורתו הפשוטה והקלה לזיהוי. האמנית עוסקת כבר מספר שנים בדמות הבית ובאניגמה שהוא מציב - דווקא צורת הבית הכל-כך מובנת מאליה היא זו שאינה נגישה באמת.

מתי, איפה וכמה: בית האמנים, אלחריזי 9, תל-אביב. הפתיחה הערב החל מ-20:00. הכניסה ללא תשלום

אמנות

תערוכת יחיד "אוקטובר" בבית האמנים

מה: יורם קופרמינץ חוזר בזכרונו האסוציאטיבי לטראומת מלחמת יום כיפור הפרטית שלו והקולקטיבית שלנו, ומציג בתערוכת יחיד בסדנאות האמנים בתל-אביב - 70 צילומים מהשנים האחרונות, שלכאורה אינם עוסקים במלחמה, בפציעה, בהלם הקרב, בחרדה או בפוליטיקה. להפך. בצילומים נראים פוסטרים של "החיים היפים", דירות פאר ונערות יפהפיות, חופי ים ונתחי בשר עסיסיים בתאורה רומנטית והבטחה לאיכות חיים גדולה מהחיים. אולם צילומיו חושפים פגימה בפני השטח, יש בהם קלקול, קילוף, גירוד, צלקת, זיהום פושה בהם.

מתי, איפה וכמה: הגלריה בסדנאות האמנים, קלישר 5, תל-אביב. הכניסה חינם

תערוכה

כנגד הזמן

מה: תערוכת יחיד של האמן הישראלי-הבינלאומי הנפלא אורי גרשט מוצגת במרכז לאמנות עכשווית CCA.org.il. במשך כל הקריירה האמנותית שלו, גרשט חוקר את האופן שבו הווידיאו מייצג זיכרון אישי וקולקטיבי, והאופן שבו הוא נע בין יופי וזוועה. אחרי שעשה זאת בהתחקות אחר דרכו האחרונה של וולטר בנימין, ואחר תולדות האמנות בעבודות הפיצוץ המקסימות שלו, הוא מפנה מבט קרוב ומצלם ילדים בבית הספר "נווה שלום" בהרי ירושלים. העבודה מתעדת ילדים וילדות ישראלים יהודים, נוצרים ומוסלמים, במשחק המוכר "מי שצוחק ראשון". הצופה נקלע לקרב המבטים של הילדים כשהוא לכוד במסדרון של מסכים. העבודות "Offering" ו"האם תרקדי למעני" הן חלק מסדרה מתמשכת של "פורטרטים נעים" בהילוך איטי, בצילום וירטואוזי, התבוננות מדוקדקת וסאונד, יוצר גרשט מתח בין הדיוקן לבין המטען האנושי ההיסטורי שהוא נושא.

במקביל מוצגת תערוכת יחיד יפהפיה של גרשט גם בגלריה נגא בתל-אביב. (nogagallery.com).

מתי, איפה וכמה: המרכז לאמנות עכשווית, קלישר 5, תל-אביב; גלריה נגא, אחד העם 60, תל-אביב. הכניסה חינם