מומחה לסנקציות יצטרף למשלחת האמריקאית למו"מ עם איראן

האם ארה"ב צפויה לרכך את עמדתה כלפי איראן? עפ"י רויטרס, משלחת מחלקת המדינה לשיחות עם איראן על תןכניתה הגרעינית, שיתקיימו בשבוע הבא בז'נווה, תכלול גם את המומחה הגדול ביותר לסנקציות כלכליות בממשל האמריקאי

המשלחת האמריקאית לשיחות בין איראן למעצמות, שייערכו בז'נווה שבשוויץ בשבוע הבא, תכלול את אחד המומחים הגדולים ביותר לסנקציות בממשל האמריקאי - רמז לאפשרות שוושינגטון מתכוונת להקל בהגבלות הכלכליות על טהרן - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

המומחה, אדם סזובין, משמש כמנהל הלשכה המפקחת על נכסים זרים במשרד האוצר האמריקאי. סזובין מנהל את הלשכה מאז שנת 2006 והוא אחראי ליישום כמה מהסנקציות הכלכליות המרכזיות שהטילה ארצות-הברית כחלק ממדיניות החוץ שלה.

את המשלחת שתצא בשבוע הבא לז'נווה תוביל המשנה למזכיר המדינה, וונדי שרמן, המדורגת כדיפלומטית השלישית בחשיבותה במחלקת המדינה האמריקאית. שרמן תנהל את המגעים האמריקאיים מול על פירוק תוכניתה הגרעינית.

הצוות האמריקאי יכלול גם ג'יימס טימבי, יועץ בכיר למזכיר מדינה לבקרת נשק וביטחון הבינלאומי פוניט טאלוואר, מנהל בכיר לנושאי איראן, עיראק ומדינות המפרץ בצוות הביטחון הלאומי של הבית הלבן וריצ'רד נפיו, ממנהלי מדיניות הסנקציות במחלקת המדינה.

מלבד איראן וארצות-הברית ייקחו חלק בשיחות סין, רוסיה, צרפת, גרמניה ובריטניה. הנושא המרכזי הצפוי לעלות בוועידה יהיה אילו צעדים איראן תהיה מוכנה לקחת על מנת לצמצם, אם בכלל, את תוכניתה הגרעינית. בתמורה לצעדים כאלה מצד טהרן, צפויות המעצמות להציע לאיראנים הקלה בסנקציות - שהביאו עד כה לצניחת המטבע המקומי ולהאטה משמעותית בכלכלת הרפובליקה האסלאמית.