בכירים בסלולר לארדן: "תן הנחיות על שיתוף אתרים"

שר התקשורת מעכב פעילות ועדת המכרזים לדור הרביעי עד למציאת פתרונות לשיתוף אתרים

בכירים בחברות הסלולריות קוראים לשר התקשורת גלעד ארדן, להציג קווים מנחים שיאפשרו להם ליזום מהלכים בנושא שיתוף הרשתות. לדברי אותם גורמים, לא די להצהיר שאין מקום ליותר מ-2-3 רשתות, אלא צריך הנחייה ברורה שאומרת שהוא מתיר לחברות ליזום מהלכים שיאפשרו זאת.

מסתבר שארדן הבהיר לאנשי משרדו שאין לו כוונה לשחרר את התדרים לדור הרביעי, אלא אם יימצא פתרון לנושא האנטנות, בדרך של שיתוף אתרים או שיתוף תדרים שיביא להקטנת כמות האתרים הסלולריים הכוללת. בכך מסוכלת למעשה כוונתו של ממלא מקום מנכ"ל המשרד מימון שמילה, שרצה להחיות מחדש פעילותה של ועדת המכרזים לדור הרביעי על מנת לשחרר את התדרים במהירות האפשרית, וזאת בשל הלחצים הכבדים שמפעילות החברות הסלולריות הוותיקות שנזקקות לתדרים בצורה דחופה.

במקביל, נודע כי הצוות הבינמשרדי שארדן ביקש להקים לטובת מציאת פתרונות לנושא שיתוף האתרים - שותק, ולמעשה חדל לפעול. למרות שעברו חודשיים מאז הכריז ארדן על כוונתו להפעיל את הצוות, הרי שהוא בעצמו לא חתם על כתב המינוי להקמת הצוות ולכן אי אפשר להפעילו. הצוות החל בעבודה ואולם העובדה שארדן נמנע מחתימה על כתב המינוי גרמה לעצירת העבודה שכבר החלה - בעיקר מול מדינות שונות ברחבי העולם שאליהן נעשתה פנייה על מנת לקבל מידע על מודלים לשיתוף אתרים.