ריקוד של גבר: להקת המחול הכוללת רקדנים גברים בלבד תופיע בישראל

להקת הגברים-בלבד "בלט טרוקדרו ממונטה קרלו" מגיעה בכלל מניו יורק ונהנית לשחק עם הקוריוז של גברים בטוטו ונעלי אצבע. ברצינות וגם בצחוק

להקת המחול "בלט טרוקדרו ממונטה קרלו" חיה ופועלת מניו יורק. הלהקה אמנם הופיעה במונטה קרלו, אך השם הוא עוד אחת מהבדיחות המוצלחות של הלהקה המבריקה הזו, שמתייחסת למונטה קרלו כתפאורה בסרטי ג'יימס בונד - מחוז עושר נהנתני וגרוטסקי.

חברי הלהקה כולם גברים, רקדנים בעלי הכשרה קלאסית, שרקדו בלהקות מחול מצטיינות ברחבי העולם והם מציגים קטעי מחול קלאסי ומודרני מן הרפרטואר העולמי. הלהקה מקפידה על רמה טכנית מעולה וביצוע מדויק מבחינה, אך כצפוי, כשגברים לובשים טייטס וטוטו, הם עושים זאת עם הרבה הומור.

הלהקה חוזרת לישראל במסגרת סדרת מחול במשכן, בבית האופרה בתל אביב, ומעלה תוכנית מיוחדת ובה קטעים מ"אגם הברבורים", סצינת החתונה מתוך הבלט "ריימונדה" ועוד, בסגנונה הפרוע והפארודי.

"טרוקדרו" נוסד ב-1974 על ידי חבורה נלהבת של רקדנים, שרצו להסיר את מעטה החינוך הנוקשה ולהציג בלט קלאסי מנקודת מבט מהנה וקלילה, ברוח מופעי דראג. בתחילת דרכם נהגו להופיע בתוכניות לייט נייט על בימות אוף ברודוויי. אך בזכות הכישרון והביצועים המיוחדים זכתה הלהקה לשבחי המבקרים הקשוחים של ניו יורק והתבססה כאושיית מחול חריגה אך מצליחה.

הצלם הידוע ריצ'רד אבדון יצר איתם כתבה מצולמת בVogue- ובהמשך זכתה הלהקה לתמיכה גם מגופים ממשלתיים, כמו הקרן הלאומית לאמנויות. השנה מציינים חברי ה"טרוקס" את המדינה ה-36 והעיר ה-500 בה הופיעו, באופן עצמאי או כחלק מפסטיבלי מחול בינלאומיים. הם אורחים רצויים בתוכניות טלוויזיה, עוד מימי קרמיט ומיס פיגי מ"החבובות".

כמו בתיאטרון השייקספירי המקורי, כאן עולים על הבמה גברים אתלטיים בתפקידי ברבורים, נסיכים רומנטיים וגבירות ענוגות. כמו דראג קווינס הם לא בוחלים בג'סטות מוגזמות, התנגשויות לא צפויות ופארודיה על המחול הרציני.

תל אביב: בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה בין 23.10-26.10, היכל התרבות באר שבע, יום שני 28/10; תיאטרון ירושלים, יום ג' 29/10