רעידת אדמה שנייה היום בטבריה; נתניהו ביקש הערכת מצב

(עדכון) - רעש אדמה נוסף הורגש באזור טבריה בעוצמה 3.5, הרביעית בשבוע האחרון ■ נתניהו שוחח עם ד"ר אבי שפירא, יו"ר ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה, והורה לו לעדכן אותו באם יש צורך בהגברת ההיערכות

בפעם השנייה בתוך מספר שעות ובפעם הרביעית בתוך שבוע - רעידת אדמה הורגשה בצפון הארץ: מהמכון הגיאופיסי נמסר כי רעש אדמה בעוצמה 3.5 דרגות הורגש באזור העיר טבריה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

מהדיווח עולה כי מוקד הרעש, בעומק 2 ק"מ, היה במרחק של 9 ק"מ מהעיר טבריה ו-13 ק"מ מהעיר צפת - בסמוך מאוד למוקד הרעש שהורגש מספר שעות קודם לכן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם ד"ר אבי שפירא, יו"ר ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה, בעקבות שתי רעידות האדמה שהתרחשו היום בצפון הארץ ולקראת הערכות מצב שיתקיימו הערב במשרדי הממשלה שלהם אחריות לנושא. נתניהו הנחה את ד"ר שפירא לעדכן אותו בהתאם להערכות המצב האם יש צורך בהגברת ההיערכות לאור רעידות האדמה האחרונות.

תושב טבריה מושיקו דוידזה סיפר לחדשות 2 בפייסבוק: "נשענתי על המדף שעליו מונח המחשב ופתאום הכל זז". גולשים דיווחו כי חשו ברעש האדמה גם בערים נצרת עילית וראש פינה. "הרגשתי את השולחן במשרד רועד לכמה שניות. זו כבר הרעידה השנייה היום", סיפר משה קקון מראש פינה.

"הספות זזו מצד לצד"

סמוך לשעה 12:00 הגיעו אל המייל האדום של חדשות 2 דיווחים רבים של תושבים שטוענים כי הרגישו רעש אדמה ביישובים סמוכים לכנרת. מהאגף הסיסמולוגי במכון הגיאו-פיסי נמסר כי עוצמת הרעש הייתה 3.6 דרגות והמוקד היה חמישה קילומטרים מזרחית לקיבוץ גינוסר בעומק של כשני קילומטר. לא דווח על נפגעים, או על נזק.

למוקדי המשטרה הגיעו פניות רבות של תושבים מבוהלים שדיווחו על רעידת האדמה. ד"ר אורי פריזלנדר, מנכ"ל המכון הגיאופיסי, אמר כי "עדיין אין הסבר לרצף הרעידות. אנחנו בודקים את זה ובוחנים אם יש דמיון".

אביבה, תושבת קיבוץ גינוסר, סיפרה לחדשות 2 Online: "השולחן במשרד זז. ישר הבנו שזו רעידת אדמה, אני מקווה שאלך הביתה והכל יהיה במקום. כבר לפני שבוע הרגשנו שתי רעידות. זה מאוד מבהיל".

טוהר, תושבת טבריה, סיפרה: "כל המנורות בבית זזו, ישבתי בסלון ופתאום הרגשנו את הספות זזות מקיר לקיר. הבנו שהאדמה רועדת". חן, תושב אחר, אמר: "ישבתי על המחשב והכיסא ממש זז. בימים האחרונים הורגשו כל מיני רעידות אבל הפעם זה היה חזק למדי. לא הבנתי מה קורה".

בסוף השבוע: שתי רעידות בעוצמה 3.5 ו-3.6 דרגות

בלילה שבין שישי לשבת, סמוך לשעה 02:30, הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.6 באזור הכנרת. קודם לכן, בליל חמישי, הורגשה רעידה בעוצמה 3.5 דרגות ברחבי העיר טבריה.

תושבים רבים דיווחו אז לחדשות 2 Online על הרעש. "הרגשתי שכל החדר זז וגם שולחן הכתיבה שישבתי לידו זז", סיפרה צופית, תושבת טבריה. "בעלי שכב על המיטה ושם לב שהיא זזה. כולם בטבריה בטוח הבחינו ברעידה. היו דפיקות לב ופחד באותם רגעים".

גם אלי, המתגורר בטבריה, סיפר על הרעידה: "אני גר בבניין והרגשנו זעזוע, הכל זז. זה נמשך שניות בודדות. אשתי והילדה נכנסו קצת ללחץ אבל הכל בסדר כאן".