מתחם ההסתדרות בגבעתיים הוכרז כמיועד לפינוי-בינוי

מדובר במתחם הכולל 168 דירות בבנייני רכבת ישנים ■ במסגרת הפרויקט ייהרסו הדירות הישנות, ויוקמו 700 דירות חדשות במקומן, ב-3 מגדלים בני 35-40 קומות

מתחם ההסתדרות הצפוני בגבעתיים, הכולל את הבניינים ברחוב ההסתדרות 3-11 בעיר, הוכרז לאחרונה על-ידי הממשלה כמתחם המיועד לפינוי-בינוי. מדובר במתחם הכולל 168 דירות בבנייני רכבת ישנים, כאשר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגבעתיים אישרה בחודש פברואר האחרון פרויקט התחדשות עירונית במתחם, במסגרתו ייהרסו הדירות הישנות, ויוקמו 700 דירות חדשות במקומן, ב-3 מגדלים בני 35-40 קומות.

מדובר בפעם הראשונה שהממשלה מכריזה על מתחם לפינוי-בינוי בגבעתיים, לאחר שפרויקט הפינוי-בינוי שבוצע ברחוב ערבי נחל בעיר, הוכר על-ידי הממשלה רק במסגרת מסלול מיסוי, שבו המדינה לא משקיעה תקציבים מקופתה. משמעות ההכרזה על מתחם ההסתדרות כמיועד לפינוי-בינוי, קובעת כי הממשלה תקצה שני מיליון שקל לטובת הליכי התכנון של הפרויקט. על-פי הערכות בחודש נובמבר הקרוב, התוכנית תיקלט בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

במכתב ששיגרה עינת גנון יו"ר הוועדה הבינמשרדית להתחדשות עירונית במשרד השיכון לראש עיריית גבעתיים ראובן בן-שחר, ציינה גנון כי מתחם ההסתדרות עמד בתנאים ההכרחיים, ונכלל בין המתחמים אשר הוועדה תמליץ לממשלה על הכרזתם.

התוכנית משתרעת על שטח של 26 דונם וממוקמת מדרום לקניון גבעתיים, ממערב לגן רבקה. התוכנית אף סמוכה לתוכנית אחרת של פינוי-בינוי למתחם גדול יותר ברחוב ההסתדרות הכולל גם את מתחם אדמית. התוכנית נמצאת על שולחנה של הוועדה המחוזית כבר זמן רב, והיא כוללת הריסת 923 דירות ישנות, והקמת 2769 דירות חדשות. אישור התוכנית מתעכב בעיקר בגלל קשיי תחבורה שעיריית גבעתיים ומשרד התחבורה פועלים לפתרונם.