לילה 10

הערב צריכה להיות לערוץ 10 אלטרנטיבה ל"הכוכב הבא" בערוץ 2

ערב שידורים חדש בערוץ 10: "כלבוטק" ו"בובה של מדינה", יום ג' מ-21:00

אם יש הנחה אחת שאפשר להעניק לערוץ 10 אחרי הטעויות של הקיץ האחרון (שיבוץ נוראי שגרם לפיצול העונה של "מעושרות", פיצול פרקים של "אקסטרים מייקאובר" ואת הפיאסקו של "הרווק"), הרי היא רק בכך שבערוץ 10 הבינו שכל ערב נוסף של שידורים חוזרים הוא אסון מתגלגל שמבריח מהם גם את אחרוני הצופים. מוטב לעשות מהר, בזול וגם לטעות בדרך - העיקר שלוח השידורים יהיה מקורי, כך גרסו בערוץ, וגם אם הביצוע לא צלח, הרי שלפחות את הגישה מוכרחים לכבד.

הערב (ג'), לעומת זאת, כבר אין תירוצים. הערב הזה צריך להיות אלטרנטיבה אמיתית ל"הכוכב הבא" בערוץ 2 (במיוחד אם יעברו חלק מהצופים ל"אקס-פקטור" שתעלה בשבת). השאלה אם הוא יהיה כזה.

אשר ל"כלבוטק", אני מודה שאני כנראה לא קהל היעד. אני מסרב להתפעל מנושאי צרכנות, גם כשהם חושפים שמישהו מעל בכמויות המגנזיום בטחינה הגולמית שלי.

לכאורה, התחקיר שישודר הערב אמור להדאיג את כולם - האמנם יש חומרים מסרטנים במי השתייה שלנו? למעשה מדובר כמעט בנון-אישיו: ממילא חצי מדינה שותה כאן כבר 20 שנה רק מים מינרליים - בעוד החצי האחר שלה, שחי משכר מינימום, יכול רק לערוג לימים שבהם חומרים מסוכנים במי השתייה יהיו הבעיה שלו.

גינת הולך ויצפאן בא. אני מתחייב לתת הערב צ'אנס אמיתי ל"בובה של מדינה", והאמינו לי שזה לא יהיה קל. העונה הקודמת של "בובה של מדינה" ביישה את המקור המפואר - "בובה של לילה". היא אפילו לא הייתה גרועה מספיק בשביל להיות "קאלט", אלא הייתה פשוט לא מצחיקה. ועדיין: בעונה בלי "ארץ נהדרת" ו"משחק מכור", המסך משווע לקצת סאטירה.

האם "בובה של מדינה" תשתפר פלאים בעונתה השנייה? מבחינת מה שנקרא "נאותות ההפקה" התבצע כבר צעד קדימה: הבובות החדשות דומות כל -כך למקור, עד שלרגע אפשר להאמין שרני רהב ואייל גולן, ולא הבובות שלהם, הם שמנהלים שיחה באולפן.

חבל רק שהצופים המקוריים של התוכנית יהיו שקועים עמוק בתוך משחקי ליגת האלופות ובגעגועים לחיקוי של רפי גינת ב"בובה של לילה" המקורית.