הבעיה שאפילו בלאט לא יכול לתקן

מאמן מכבי לא יכול להפוך את טייריס רייס לרכז; בינתיים, המועדון מתעקש לחזור על טעויות אשתקד ולהחתים שני שחקנים חשובים מדי על אותה עמדה ■ דעה

אל תתנו לחיוכים ולשמחה של השחקנים, הצוות וההנהלה של מכבי ת"א, אחרי הניצחון הדחוק על מכבי חיפה - להטעות אתכם. שום אושר אמיתי אין שם. מכבי חיפה ביום בינוני מינוס, שבו שניים משחקני החמישייה שלה קולעים ב-20% מהשדה - כמעט ניצחה את מכבי בנוקיה. כל הסיפורים על חוק רוסי ופציעות הם קשקושים. מכבי ת"א לא צריכה להפסיד לחולון ולנצח במזל את חיפה בנוקיה.

דייויד בלאט עושה התאמות ומנסה לתקן תוך כדי תנועה. ההוכחה הראשונה לכך היא כמות הזריקות שלקחו הגבוהים במשחקי הליגה - אפס במשחק הראשון, 13 בשני. אבל אחוזי ההצלחה הנמוכים יחסית של ג'יימס (37%) וסופו (40%) מראים שיש עוד הרבה עבודה. זה חוכמה קטנה למסור כדור לגבוה, זו חוכמה קצת יותר גדולה למסור את הכדור בנקודה הנוחה והמתאימה, שתביא לאחוזי קליעה טובים (מעל 50%).

אבל יש דברים שאפילו בלאט לא יכול לתקן. אפילו הוא לא יכול להפוך את טייריס רייס לרכז. הוא יכול להכריח אותו למסור, אבל אם אתם רוצים לראות את ההבדל בין שחקן נמוך שמכדרר לבין רכז אמיתי, צריך להסתכל מתי הוא מרים את הראש לחפש את המסירה: רכז אמיתי נמצא עם הראש למעלה ומשחרר כדור לשחקן פנוי ברגע שהוא יכול, בעוד שהשני מרים את הראש רק ברגע שהבין שאינו יכול להגיע למצב קליעה. רייס מסר וימסור כמה אסיסטים יפים, אבל רכז כמו מורן רוט הוא לא יהיה.

***

לא רק את בעיית הרכז מהעונה שעברה מכבי לא פתרה, יש עוד דברים שהיא מתעקשת לא ללמוד. שנה אחרי שהחתימה את שני השחקנים הכי יקרים שלה על אותה משבצת (אליהו וקיינר מדלי) חוזרת מכבי ומחתימה את שני השחקנים הכישרוניים/החשובים ביותר שלה (אינגלס ודווין סמית) באותה עמדה. התוצאה: בלאט שרוצה לתת דקות לשניהם, שוב נאלץ לדחוק את הפרנצ'ייז פלייר שלו סמית אל מחוץ לעמדה הטבעית שלו, ממש כמו בעונה שעברה.

המשחק הערב (ה') מול בלגרד הוא בדיוק מה שהרופא רשם: קבוצה חסרת יומרות, ללא כוכב על או קו קדמי אתלטי בעליל, מול היכל נוקיה מלא. כל ניצחון צהוב בהפרש שקטן מעשר נקודות, ייחשב הפתעה. אבל גם ההפרש הגדול ביותר, עדיין לא יוכיח דבר לגבי היכולת והמוכנות של מכבי ת"א לרמות האירופאיות הגבוהות ביותר.