תרחיש האימים של ארדן: "7,000 הרוגים ברעידת אדמה"

תסריט הבלהות של הממשלה לרעידת אדמה חזקה נחשף: בתגובה לשאילתא במליאה, אמר השר להגנת העורף גלעד ארדן כי "המדינה מתכוננת ל-7,000 הרוגים ועשרות אלפי פצועים"

המדינה נערכת לכך שבמקרה של רעידת אדמה יהיו כ-7,000 הרוגים, עשרות אלפים ייפצעו, ו-200 אלף איש יצטרכו סיוע או יאבדו את ביתם" - כך אמר הבוקר (ד') השר להגנת העורף גלעד ארדן במהלך דיון בכנסת.

בעקבות חמש רעידות האדמה שהורגשו תוך שבוע בצפון הארץ, הגישה ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) שאילתא על היערכות הממשלה, ובתגובה לפנייתה הזהיר השר ארדן כי "קצב חיזוק הבתים בפני רעידות אדמה אינו מספיק".

"המצב מחייב את כולנו להתכונן", הוסיף השר במהלך הדיון במליאת הכנסת. לדברי ארדן, המשרד להגנת העורף כתב תכנית לאומית להתכוננות לרעידת אדמה וביצע בשנים האחרונות תרגילים שונים במסגרת שבוע המוכנות הלאומי, בשיתוף עם המטות הלאומיים, מרבית משרדי הממשלה והרשויות המקומיות.

השר הוסיף כי בעוד כשבועיים תתרגל המדינה בתנב"ג ובנמל אשדוד את האפשרות לקליטת סיוע בינלאומי לרעידה חזקה בארץ, במקביל לתרגילים שייערכו במוסדות החינוך. "אמנם חוזקו מספר מבנים בארץ, אך הקצב לטעמי ממש איננו מספיק, בעיקר בחיזוקן של תחנות משטרה", הצהיר ארדן.

הוא הודה בדיון כי אין תמריץ מספיק לחיזוק מבני הדיור הציבורי, והדגיש כי יש צורך לחזק מאות אלפי דירות בארץ. לדברי ארדן, חובה לזהות ולאתר את המקומות הדחופים ביותר למיגון בארץ. השר ציין כי טרם הוסדרה חלוקת הסמכויות בין משרדו למשרד הביטחון, במקרה של אסון לאומי, וקרא לאוצר להעניק תמריצים ברורים לקבלנים לחיזוק מבנים בתמ"א 38.