יו"ר בזן עקיבא מוזס מפנה מקומו "מסיבות רפואיות זמניות"

מצבו הרפואי של מוזס אינו מוגדר חמור, אך הטיפול דורש את מירב זמנו ומרצו ■ את תפקידו של מוזס כיו"ר החברה ימלא באופן זמני סגן היו"ר דיוויד פדרמן, ואת מקומו במועצת המנהלים ימלא ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל

עוד מכה לבזן: עקיבא מוזס, יו"ר החברה החל מספטמבר אשתקד, נאלץ לפנות באופן זמני את כסאו מסיבות אישיות ורפואיות זמניות. מצבו הרפואי של מוזס אינו מוגדר חמור, אך הטיפול דורש את מירב זמנו ומרצו של מוזס ולכן הוא מפנה את תפקידו באופן זמני.

את מקומו של מוזס בתפקיד יו"ר בזן ימלא באופן זמני דיוויד פדרמן, סגן יו"ר הדירקטוריון ב-6 השנים האחרונות. מוזס גם מכהן כדירקטור בבזן, ואת מקומו במועצת המנהלים ימלא ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל. מנכ"ל בזן הוא אריק יערי.

חברי הדירקטוריון ובעלי המניות של בזן הביעו הערכה, איחלו החלמה מהירה והביעו תקוותם לראות את מוזס פעיל בחברה מחדש בהקדם. מוזס עצמו הביע את אמונו המלא בחברה ובעתידה, והוא בטוח שפדרמן יוביל את הנושאים המרכזיים שעומדים כעת על הפרק על הצד הטוב ביותר.

"בימים האחרונים הודיעה החברה על אימוץ מתווה פעולה להבטחת המשך חוסנה של קבוצת בזן, על סמך המגעים שהתקיימו בימים האחרונים עם כל הגורמים המעורבים, אני משוכנע ביכולת החברה לבצע את התוכנית. פירות השקעות אלו, יחד עם מחויבות העובדים, ההנהלה והדירקטוריון לראות בזן גדולה, יציבה וחזקה, יובילו את החברה להישגים רבים וגדולים ולתרומה משמעותית נוספת לכלכלה הישראלית ולבעלי המניות של החברה", אמר מוזס.

פדרמן הוסיף: "אני מודה לדירקטוריון קבוצת בזן ולבעלי השליטה על האמון שנתנו בי. אני ער לאחריות המוטלת על כתפי ולציפיות ממני ואני משוכנע שבעבודה משותפת של העובדים, המנהלים והדירקטוריון, תוך הפגנת נחישות, חוכמה ויצירתיות נדע להוביל את בזן להישגים משמעותיים בשנים הבאות. אני מבקש לאחל לחברי, עקיבא מוזס, בריאות טובה, החלמה מהירה שתוביל לחזרתו לתפקיד ועוד הרבה שנים של הצלחה והמשך תרומה לתעשייה, למשק ולציבור הרחב. עקיבא מוזס מניסיונו העצום ועצותיו החכמות, ימשיך ויתרום לבזן גם בשנים הבאות".

כזכור, בזן הכריזה בשבוע שעבר על תוכנית הבראה לחברה, על רקע מצוקה שנקלעה אליה בחודשים האחרונים. אותה מצוקה הובילה גם לפיטורים של 240 מעובדי בזן - כ-16% מכוח העבודה בחברה.

החברה מתכננת הנפקת זכויות לרכישת מניות החברה בהיקף מוצע של עד 150 מיליון דולר, הפחתת הוצאות, והתייעלות שכוללת גם צמצום מטות, הקטנת השימוש בנותני שירותים וגורמי חוץ והורדת עלויות עבודה.

להערכת הנהלת בזן, יישום התוכנית, ביחד עם צעדים נוספים לשיפור הרווח שמיושמים בקבוצה, צפויים להוסיף לרווח התפעולי השנתי של החברה בכ-100 מיליון דולר כבר במהלך שנת 2014.