מגעים "רציניים מאוד" למכירת הפועל ת"א כדורגל

כך טוענים מכיוון המועדון; היועץ המשפטי עמית פינס: המחלוקת הכספית שלנו מול אלי טביב לא תהווה מכשול להשלמת העסקה

חיים רמון ועידו חג'ג', מבעלי הפועל ת"א בכדורגל, שהו בימים האחרונים בחו"ל, והם מנהלים מו"מ עם מספר רוכשים פוטנציאליים למועדון. ל"גלובס" נודע כי גם חבר הדירקטוריון משה תאומים ואיש העסקים מני וייצמן מעורבים במגעים, שמוגדרים כ"רציניים מאוד". זוהי לא הפעם הראשונה שהאדומים נמצאים על המדף: מאז עברה השליטה בקבוצה לרמון בקיץ 2012 - מחפשים בהפועל באופן תדיר אנשי עסקים שייקחו על עצמם את המועדון. בניגוד לעבר, הערכות בהפועל כעת הן כי נמצאו אנשי עסקים שקיים סיכוי טוב יותר שהשיחות מולם יבשילו לכדי חתימה.

עניין אחד שלטענת הפועל לא צפוי להערים קשיים על עסקת מכירה של המועדון, אם וכאשר תצא לפועל - היא נושא ההתדיינות המשפטית מול אלי טביב, הבעלים לשעבר, שבינתיים הספיק להשתלט על בית"ר ירושלים. עו"ד עמית פינס, היועץ המשפטי של הפועל ת"א, אמר היום (א') ל"גלובס" כי "נושא התביעות מול אלי טביב ועסקה כלשהי למכירת המועדון, אם תצא לפועל, לא קשורים אחד לשני. מדובר על שני מסלולים נפרדים לחלוטין ושני קווים מקבילים שלעולם לא ייפגשו".

‏ההליך המשפטי בין רמון והפועל ת"א לבין טביב עומד ותלוי במוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל. הפועל כבר שילמה לטביב 6 מיליון שקל בגין רכישת אחזקותיו במועדון, אך טביב טוען בכלי התקשורת השונים כי חייבים לו עוד כ-14 מיליון שקל. בהפועל ת"א, מנגד, טוענים כי תביעות העבר שעדיין פתוחות נגד המועדון, אותם התחייב טביב לקחת על עצמו במסגרת ההסכם מול רמון, "עומדות על-פי הבדיקה האחרונה שערכנו לפני כשבועיים, על 24 מיליון שקל" - כך לפי עו"ד פינס.

כיום, 50% ממניותיה של הפועל ת"א נמצאות בידיהם של המשקיעים השונים שגייס רמון - ביניהם איש הנדל"ן עידו חג'ג', ועמותת האוהדים של הקבוצה. 50% הנותרים נמצאים בנאמנות אצל עו"ד יואב שניצר, עד להסדרת המחלוקת מול טביב.

לגבי החדשות האחרונות הנוגעות להתפתחות במגעים למכירת הקבוצה, אמר פינס: "אני לא ב'לופ' של העניין הזה, ולא יודע איפה הדברים עומדים. את השם של לורד מייקל לוי שמעתי רק מהתקשורת. בעבר ניסיתי לקשר את המועדון לכמה וכמה רוכשים פוטנציאליים".‏

‏מהפועל ת"א נמסר: "הפועל ת"א משקיעה מאמצים רבים במציאת משקיע ראוי שימשיך את התנופה וההישגים המפוארים שהמועדון ידע ב-15 השנים האחרונות. כשיהיה הסכם עם מועמד כלשהו, נפרסם הודעה מסודרת".