בלאטר: אירופה ודרום אמריקה מקבלות יותר מדי נציגות במונדיאל

נשיא פיפ"א טוען כי יבשות אסיה ואפריקה סובלות מתת-ייצוג של נבחרות בגביע העולם; "ככל שכך יישאר המצב, אפריקה לעולם לא תזכה להניף גביע"

נשיא פיפ"א ספ בלאטר ממשיך את מלחמת החורמה שלו כנגד אופ"א ומישל פלאטיני. בסוף השבוע כתב בלאטר טור במגזין פיפ"א, בו חזר על הטענות לפיהן מדינות אירופה ודרום אמריקה נהנות מייצוג מוגזם של מקומות בגביע העולם, על חשבון הנבחרות מיבשות אסיה ואפריקה.

בגביע העולם 2014 בברזיל, יהנו 53 המדינות של אופ"א מ-13 נבחרות שישחקו בטורניר, בעוד ש-54 המדינות החברות בפדרציית הכדורגל של אפריקה יזכו לייצוג של חמש נבחרות בלבד. "לא יכול להיות שאירופה ודרום אמריקה יקבלו את מירב המקומות בגביע העולם (18 או 19 נבחרות), בזמן שביחד יש להן פחות התאחדויות כדורגל (63) מאשר לאפריקה ואסיה (100 התאחדויות)", אמר בלאטר.

השווייצרי הוסיף, כי "ככל שכך יישאר המצב, אפריקה לעולם לא תזכה להניף את הגביע".

הטענה נגד בלאטר היא שהקמפיין לטובת מדינות אסיה ואפריקה לא מגיע בתזמון מקרי, וכי בכך מנסה נשיא פיפ"א לשפר עמדות במידה ויחליט להעמיד את עצמו לבחירה לקדנציה נוספת לתפקיד ראשות הארגון. כזכור, הבחירות לראשות פיפ"א ייערכו בשנת 2015, כאשר הערכות הן שמול בלאטר (במידה וירוץ) יעמוד נציג אופ"א מישל פלאטיני.