האוצר הסכים למו"מ - והעיצומים במשרד התקשורת הופסקו

הסיבה לעיצומים במשרד התקשורת הייתה החשש של העובדים שזכויותיהם ייפגעו בעקבות איחוד מועצת הכבלים והלוויין ומועצת הרשות השנייה ("ברית-המועצות")

הסתיימו העיצומים במשרד התקשורת, לאחר שהאוצר הודיע לעובדים כי ייכנס עימם למשא-ומתן.

עובדי משרד התקשורת קיימו הבוקר (ב') כנסי הסברה, ובהם דווח לעובדים על הודעת משרד האוצר כי ייכנסו עימם למשא-ומתן.

כנסי ההסברה נערכו לאחר שהעובדים פתחו הבוקר בעיצומים בשל הצעת החוק שמעלה היום שר התקשורת גלעד ארדן לאיחוד בין מועצת הכבלים והלוויין ומועצת הרשות השנייה ("ברית-המועצות").

עובדי המשרד חוששים כי המהלך יקבע עובדות בשטח ויפגע בזכויותיהם, ולכן הכריזו על סכסוך עבודה והודיעו כי היום ינקטו עיצומים.

אתמול (א') ניסו אנשי לשכת שר התקשורת לשוחח עם אנשי הוועד ולמנוע את העיצומים, וסמנכ"לית המינהל במשרד אף הודיעה כי עובדים שינקטו עיצומים - שכרם ינוכה על שעות העיצומים, וזאת במטרה ליצור פיצול בקרב העובדים שלא מעוניינים במאבק לבין הוועד; אך הדבר לא צלח, וועד העובדים המשיך בהתארגנות לעיצומים.

מה ששכנע לבסוף את הועד לחדול מהעיצומיםהיה, כאמור, ההודעה של האוצר שנמסרה להסתדרות על כוונתו להיכנס למשא-ומתן עם העובדים. הודעת האוצר הוקראה בכנסי העובדים, ולפיכך הוחלט לסיים את העיצומים ולחזור לעבודה סדירה.

מהלך "ברית-המועצות" נועד לאחד את הרגולציה על כלל שוק השידורים, והוא מהלך שהעובדים הודיעו כי לא יתנגדו לו. יחד עם זאת, העובדים חוששים כי המהלך יוביל לכך שבעתיד תוקם רשות תקשורת שתאגד את המועצות תחתיה ותקבע מסמרות בשטח, כך שקולם לא יישמע, וזכויותיהם ייפגעו, ולכן כל מטרתם בעיצומים הייתה להביא לכך שייכנסו איתם למשא-ומתן, ואת זה הם השיגו.