לפני הטלוויזיה: דיסני ו-MTV ישיקו סדרות ישירות למובייל

MTV השיקה את סדרת הדוקו "Wait 'Til Next Year" לאפליקציית מובייל ■ דיסני תשיק סדרת אנימציה בשם "Sheriff Callie's Wild West" לאפליקציית אייפד

תופעת השימוש בסמארטפונים ובטאבלטים מול מסך הטלוויזיה זכתה זה מכבר לשם "המסך השני" והכניסה את המפרסמים ואת רשתות הטלוויזיה לעידן חדש, שבו הם צריכים למשוך את תשומת-לבו של הצופה מהמסך הקטן במובייל אל המסך הגדול יותר בסלון. אבל כמו באמרה הידועה: "אם אתה לא יכול לנצח אותם, תצטרף אליהם" - נראה שכמה מחברות הטלוויזיה מיישרות קו.

דיסני ו-MTV הן הראשונות שישיקו תוכניות טלוויזיה ישירות למובייל ורק אחר-כך לטלוויזיה. מדובר במהלך מעניין, שיבדוק עד כמה הקהל רוצה לצרוך תוכן טלוויזיוני בלעדי על גבי המסכים הקטנים והניידים, כמו גם יבחן את השאלה איך זה ישפיע על הצפייה לאחר מכן בטלוויזיה וכמובן על ההכנסות מפרסום.

ברשת MTV השיקו בסוף השבוע האחרון את סדרת הדוקו-דרמה "Wait 'Til Next Year" על כל 12 הפרקים שלה לאפליקציית המובייל שלה, שזמינה באייפון, אייפד ובאקס בוקס. רק ביום שישי הבא צפויה הסדרה להגיע לטלוויזיה.

שחרור כל הפרקים בפעם האחת הוא גם מהלך אמיץ מצד MTV, שככל הנראה קיבלה השראה ממהלך דומה של חברת נטפליקס, שעשתה זאת עם סדרת המקור שלה "בית הקלפים".

הסדרה החדשה, שתהיה זמינה רק למנויים של 10 חברות הטלוויזיה, כבלים ולוויין שמשתפות פעולה עם MTV, עוקבת אחרי קבוצת פוטבול מקומית של תיכון במישיגן, שהפסידה 43 משחקים רצופים.

במקביל, דיסני מנסה מהלך דומה: החברה תשיק ב-24 בנובמבר סדרת אנימציה חדשה בשם "Sheriff Callie's Wild West" על גבי אפליקציית האייפד שלה Watch Disney Junior - כשאל המרקע בסלון היא תגיע רק בתחילת השנה הבאה.