הטכניון מציע למכירה קרקע בכיכר המדינה שקיבל כתרומה

הערכות בשוק: הקרקע, בשטח כולל של 517 מ"ר בלב המעגל הפנימי, שווה 10 מיליון שקל ■ הטכניון: "התמורה ממכירת המגרש מיועדת למימון מחקרים"

הטכניון בחיפה מציע למכירה קרקע שבבעלותו בכיכר המדינה בתל אביב, במסגרת מכרז פומבי. מדובר בקרקע שקיבל המוסד האקדמי לפני כמה שנים כתרומה, בשטח כולל של 517 מ"ר בלב המעגל הפנימי בכיכר המדינה. הקרקע מורכבת משלוש חלקות שונות בנות כחצי דונם כל אחת הנמצאות בבעלות פרטית, אשר הטכניון מחזיק בשליש מכל אחת מהן. בטכניון מציינים כי ההכנסות ממכירת הקרקע מיועדות למימון מחקרים במוסד האקדמי.

החלקות מהוות חלק מקרקע בת 10 דונם, שבגינה פורסמה למתן תוקף ביוני השנה תוכנית להקמת שלושה בנייני מגורים בני 40 קומות ו-452 דירות. התוכנית מקודמת בוועדות התכנון השונות זה יותר מעשור, אך לא קיבלה תוקף בשל מגבלת הגובה שהטילה קרן שידור של משרד הביטחון שעוברת מעל הכיכר.

התוכנית קיבלה תוקף רק באחרונה, לאחר שבספטמבר 2012 הושג הסכם ההיסטורי בין משרד הביטחון לעיריית תל אביב, שבמסגרתו אישר המשרד את הסטת הקרן מהמקום. כתוצאה מהסטת הקרן יוכלו בעלי הקרקע, ובהם הטכניון, לממש סוף-סוף את התוכנית החלה על הקרקע.

לדברי רועי הרוש, מנכ"ל אנגלו סכסון סניף רוטשילד בת"א: "מחירי עסקאות למכירת קרקע במעגל הפנימי של הכיכר שנסגרו באחרונה שיקפו סכומים של 18-21 אלף שקל למ"ר קרקע, כך שמחיר קרקע הכוללת 517 מ"ר צפוי לעמוד על כ-10 מיליון שקל". בטכניון מסבירים כי ברשותם הערכת שווי שמאי לקרקע שאינם מעוניינים לחשוף, וכי אין בכוונתם למכור את הקרקע במחיר הנמוך ביותר מ-5% מהערכת השמאי.