אחרי ניסוי כושל: היל-עור של מורי ארקין נסגרת

היל-עור מוכרת לציבור בעיקר בעקבות תביעה שהגישה המייסדת והמנכ"לית לשעבר ד"ר תמר טננבוים כנגד משקיעים בחברה, ובראשם קבוצת ארקין אחזקות ■ ארקין אחזקות השקיעה כמעט 20 מיליון דולר בחברה

חברת ריפוי הפצעים היל-עור תיסגר בקרוב, לאחר שלא הצליחה להשיג תוצאות טובות בניסוי קליני רב מרכזי שביצעה בארה"ב ובהודו. כך נודע ל"גלובס". אף שהניסוי היה גדול יחסית, לא נמצאה כל מגמה של שיפור אצל החולים אשר טופלו במוצר, לעומת קבוצת ביקורת. לאור זאת, המשקיעים בחברה החליטו היום לסגור אותה.

היל-עור מוכרת לציבור בעיקר בעקבות תביעה שהגישה המייסדת והמנכ"לית לשעבר ד"ר תמר טננבוים כנגד משקיעים בחברה, ובראשם קבוצת ארקין אחזקות בשליטת מורי ארקין.

טננבוים טענה כי המשקיעים סילקו אותה מן החברה שלא בתום לב, וכי כל כוונתו של ארקין, המשקיע הבולט בחברה, הייתה להחליש את היל-עור כדי לחזק שתי חברות ריפוי פצעים אחרות שבבעלותו, או לרכוש את מלוא האחזקות בה במחירי רצפה, כדי לשלבן בחברות האחרות. כמו כן טענה כי הסכמים שנחתמו מול משקיעי החברה, שונו רטרואקטיבית כדי להקנות להם זכויות נוספות.

נציין כי ארקין אחזקות השקיעה כמעט 20 מיליון דולר בחברה. משקיעים נוספים הם פיטנגו ומשפחת קאופמן. קבוצת ארקין טענה מנגד כי אין לה כל כוונה לטרפד את פעילות החברה וכי אין לה אינטרס לעשות זה לאחר שהשקיעה בם סכום משמעותי.

בתגובתה לצו מניעה לפיטוריה של טננבוים, טענו עורכי הדין של החברה כי התנהגותה של טננבוים הייתה לא הולמת (למשל נרמז כי היא הביעה חשש שמנסים להרעיל אותה, נמנעה מנסיעה במכונית מחשש כי שהיא נתונה למעקב, צפתה בכל סרטי מצלמות האבטחה וכדומה). כמו כן נאמר כי היא פוטרה על ידי כל הדירקטוריון פה אחד, ולא על ידי קבוצת ארקין בלבד. טננבוים טענה בחזרה כי ההאשמות הללו מופרכות ונועדו להכפיש אותה כדי שתסיר את התביעה.

מאוחר יותר ביקשה טננבוים לגבש קבוצת משקיעים שתרכוש את החברה מידי ארקין, אולם עסקה זו לא יצא לפועל. לאחר שפוטרה טננבוים מינתה החברה מנכ"ל נוסף אשר עזב בעקבות מחלה, ומאז החברה מתנהלת למעשה ללא מנכ"ל.

מנגנון ביולוגי שגוי

כעת החברה נסגרת, כאמור, בעקבות כישלון בניסוי. מקורב לחברה אמר היום ל"גלובס" כי נראה שהמנגנון הביולוגי שבבסיס המוצר היה שגוי לחלוטין, אך ניסויים שנערכו בתוך החברה ובשליטתה, לא איתרו זאת.

הדברים הללו יכולים לשמש כטיעונים לטובת שני הצדדים הנצים. מצדו של ארקין ניתן לטעון כי המוצר שפיתחה טננבוים היה מלכתחילה חסר ערך בעוד שטננבוים יכולה לטעון שארקין השיג לכאורה את מטרתו והביא לסגירת החברה. שני הצדדים סרבו להגיב לידיעה.

היל-עור

שנת הקמה: 2002

מייסדים: ד"ר תמר טננבוים פרופ' סמפסון סנפורד , ד"ר אדריאן הראל

יו"ר: מורי ארקין

משקיעים: המדען הראשי, פיטנגו, ארקין אחזקות, משקיעים פרטיים

גיוסי הון: 34.5 מיליון דולר

מקור: IVC-Online