עופר עיני: "אצא לחופשה - ובסופה לא אשב בבית"

יו"ר ההסתדרות הפורש עופר עיני, בראיון לערוץ 10: "אמרתי שלא אלך לפוליטיקה – כרגע החלטתי לפרוש. אין לי שלדים בארון שהובילו לפרישתי. אם היו שלדים כאלה בארוני, הייתם כבר אורבים לי"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שהודיע היום על פרישתו, אמר הערב (ג') בראיון לחדשות ערוץ 10: "אמרתי שלא אלך לפוליטיקה - כרגע, החלטתי לפרוש. אין לי שלדים בארון שהובילו לפרישתי. אם היו שלדים כאלה בארוני, הייתם כבר אורבים לי".

עיני, מי שנחשב לאחד האנשים החזקים במשק בעשור האחרון, הודיע היום על כוונתו לפרוש מתפקידו ב-1 בפברואר הקרוב - 3 שנים לפני סוף הקדנציה השנייה שלו. עיני הודיע על כך רשמית בישיבה השבועית של הנהגת ההסתדרות, והסביר כי הרגיש תחושת מיצוי ורצון לצאת לדרך חדשה, 8 שנים לאחר שהתמנה לתפקיד במקום ח"כ עמיר פרץ. לפי הערכות, עיני, בעל חוש עסקי מפותח ומתוחכם, ישתלב בסקטור הפרטי.

בראיון הערב אמר עיני כי "אחרי שמונה שנים חשתי תחושת מיצוי. איש ציבור צריך להיות ישר עם עצמו ולפרוש כאשר הוא חש תחושה שכזו. תחושת המיצוי לא נולדה ביום אחד, היא הלכה והתחזקה בחודשים האחרונים".

עיני סירב להכחיש את האפשרות שיצטרף לעולם העסקים, אבל הבהיר כי לא נפלה אצלו כל החלטה בעניין - "אצא לחופשה, ובסופה לא אשב בבית".

באשר לאבי ניסנקורן, עליו המליץ כמחליפו, אמר עיני כי "מדובר באדם משכמו ומעלה. אבי מכיר את המערכת היטב ומחובר לוועדי העובדים". בתשובה לטענה כאילו ניסנקורן נחשב "חסר כריזמה", אמר עייני - "אני מזכיר לכם שלפני שמונה שנים אמרתם עלי שאני פקיד אפור ממס הכנסה".