ראש עיריית טורונטו הודה: "כן, עישנתי קראק"

רוב פורד: "הייתי שקוע באחד מהתקפי קהות החושים שלי כתוצאה משתיית יתר של אלכוהול"

ראש עיריית טורונטו, רוב פורד, הודה אתמול (ג') כי עישן קראק. פורד, שדיבר עם הכתבים מחוץ למשרדו בעירייה, אמר: "כן, עישנתי קראק".

הודאתו של האיש, העומד בראשה של העיר הגדולה ביותר בקנדה, איששה דיווחים עקשניים שהתפרסמו בחודשים האחרונים בתקשורת. בחודש מאי התפרסמה הידיעה הראשונה בנושא, ומאז הכחיש פורד פעמים רבות את אמיתותם של הדיווחים התקשורתיים כי השתמש בסמים.

בהתפתחות דרמטית אמר פורד לכתבים כי עישן את הסם לפני שנה "בערך", כשהיה שקוע "באחד מהתקפי קהות החושים שלי כתוצאה משתיית יתר של אלכוהול".

החשיפה לא צפויה לשים קץ לסאגה שעשתה כותרות רבות, מכיוון שפורד הבטיח לא להיכנע אלא להמשיך במאבקו. פורד הצהיר כי ימשיך לכהן בתפקיד ראש העיריה, ועורר גל תהיות בטורונטו לגבי האופן שבו תשפיע המחלוקת הציבורית על ניהולה של העיר הרביעית בגודלה במונחי אוכלוסין בצפון אמריקה.

כמו כן תוהים התושבים אם תשומת הלב העולמית שלה זכה פורד תפגע במאמציו למצב את טורונטו כמובילה עולמית בתחומי התרבות והפיננסים.

"אני אוהב את העבודה שלי. אני אוהב את העיר הזאת", אמר פורד כשהוא מנסה לעצור את הדמעות שאיימו לזלוג מעיניו.

הודאתו באה ימים ספורים לאחר שראש משטרת טורונטו אמר שהחוקרים הצליחו לשחזר קובץ ווידיאו שבו מצולמת פעילות "שעולה בקנה אחד" עם הדיווחים התקשורתיים על צילומים שבהם נראה פורד משתמש בסמים. אתמול (ג') שב פורד ודרש שהמשטרה תחשוף את קובץ הווידיאו שאותו הוא לא ראה, לדבריו. "אני רוצה לראות באיזה מצב הייתי", אמר פורד בנימה אמוציונלית כשסימני העייפות ניכרים על פניו.

למרות השערורייה הצליח פורד לשמור על נאמנותו של גרעין קשה של תומכים, שמציינים שהוא הוריד את המסים וקיצץ עלויות. התומכים טוענים שפורד נפל קורבן לאמצעי התקשורת הליברליים ולאחרונה גם למסע נקמה פוליטי מצדו של מפקד המשטרה, ביל בלייר.